וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברה אמריקאית תרכוש את הסטארט אפ פרסיי ב-20-12 מיליון דולר

גיא גרימלנד

30.11.2010 / 16:36

המערכת שפיתחה פרסיי מזהה דוברים באופן ביומטרי; בחברה הושקעו פחות מ-10 מיליון דולר



מיני אקזיט לחברת הסטארט אפ הישראלית פרסיי, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מוצרים המאפשרים זיהוי קולי של דובר. לאחר שהושקעו בה פחות מ-10 מיליון דולר על ידי שרפ"ק, אתלון, פועלי שוקי הון, קרן תעוזה ושוקי גלייטמן. החברה נמכרת לחברה אמריקאית גדולה שקרובה בתחום הפעילות שלה לזה של פרסיי בסכום של 20-12 מיליון דולר.



פרסיי נוסדה ב-2000 על ידי חברת קומברס אינפוסיס (כיום ורינט). באמצע 2002 הוחלפה הנהלת החברה וכרמל ורניה, לשעבר המדען הראשי ויו"ר טאואר סמיקונדקטור, מונה ליו"ר פרסיי. כיום משמש כיו"ר החברה, שוקי גלייטמן - אחד המשקיעים הגדולים בחברה. כמנכ"ל החברה משמש אלמוג עלי-רז.



מערכת ה-free speech של פרסיי מזהה דוברים באופן ביומטרי. לדוגמה, מערכת שפיתחה מסייעת להבטיח שחוליגנים המורשעים באלימות ומורחקים ממשחקי כדורגל אכן יעמדו בתנאי השחרור שלהם ויהיו תחת מעקב ביתי אוטומטי בזמן המשחקים. המערכת מתוכננת לטלפן לביתם של אוהדים בזמן משחקי כדורגל באופן אקראי, ולזהותם על פי קולם.



מערכת הזיהוי מתפקדת על גבי רשתות טלפוניה שונות, תוך תמיכה לא מוגבלת בשפות, ניבים ומבטאים בתנאי סביבה משתנים דוגמת רעשי רקע ושינויי קול טבעיים. בנוסף לכך, הטכנולוגיה של פרסיי משמשת לפיקוח אחר אסירים ובני נוער הנתונים במעצר בית בכמה מדינות נוספות (ארה"ב, בריטניה, ספרד, ניו זילנד ועוד).



בדיווח שפירסמה היום קרן תעוזה מצוין כי במהלך הרבעון האחרון של שנת 2008 חתמה תעוזה על הסכם השקעה, לפיו השקיעה בחברת פרסיי 250 אלף דולר. במהלך המחצית השניה של שנת 2009 השקיעה החברה 160 אלף דולר.



בעקבות המכירה הקרן תקבל 1.5 מיליון דולר. בשלב זה קופת מזומנים של תעוזה מסתכמת בכ-4.8 מיליון דולר. הקרן צפויה לרשום מימושים נוספים שיביאו את קופת המזומנים שלה ל-22 מיליון דולר.



גלייטמן אמר כי למרות שהוא שמח על האקזיט נוצר מצב אבסורדי. "החברה הרוכשת ביקשה שנדאג לכל המחוייבויות של פרסיי למדען הראשי. כששוחחתי עם אנשי המדען הראשי הבנתי שאם אני משלם בחזרה את המענקים שהחברה לקחה מהמדען הדרישה היא שפרסיי תוציא את הידע מחוץ לישראל. אבל החברה הרוכשת לא מעוניינת בכך. נוצר מצב שבמדען הראשי למעשה מכריחים את החברה להוציא את הידע מחוץ לישראל למרות שיש רצון שפרסיי תמשיך לפעול כאן כיחידה עצמאית ותרכז את כל הפיתוח בתחום הביומטרי, מפיתוח ועד שיווק ומכירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully