וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הבתים בערים הגדולות בארה"ב עלו בספטמבר בקצב האיטי זה שמונה חודשים

סוכנויות הידיעות

30.11.2010 / 16:33

ברבעון השלישי כולו ירדו מחירי הבתים ב-1.5%, על פי מדד קייס-שילר



מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב עלו בחודש ספטמבר בקצב האיטי זה שמונה חודשים, סימן נוסף לכך ששוק הנדל"ן האמריקאי מתקשה להתאושש מהמשבר.



מדד סטנדרד אנד פור'ס/קייס-שילר עלה בחודש ספטמבר ב-0.6% לעומת ספטמבר שעבר, העלייה המתונה ביותר מאז ינואר. העלייה היתה מתונה מתחזיות אנליסטים, אשר צפו כי המחירים יעלו ב-1%. לעומת חודש אוגוסט, נרשמה ירידה של 0.8% במחירי הבתים, הירידה החדה ביותר מאז אפריל 2009, וזאת לאחר ירידה של 0.5% באוגוסט.



סיומן של הטבות מס ממשלתיות, ושיעור אבטלה של קרוב ל-10% הובילו לירידה בביקוש לבתים בארה"ב, והכבידו על התאוששות שוק הנדל"ן. העיקולים וירידת ערך הבתים מקשים על שיפור ביטחון הצרכנים, אשר מעודד את הצריכה ומאיץ את הצמיחה הכלכלית בארה"ב.



מחירי הבתים ירדו ב-1.5% ברבעון השלישי, לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, ורשמו ירידה של 2% לעומת הרבעון השני של 2010. מבין 20 הערים הנסקרות במדד הצביעו 15 ערים על ירידה שנתית במחירים בספטמבר, בהובלת נפילה של 5.6% במחירים בשיקגו. בהשוואה לאוגוסט, ירדו המחירים ב-18 מבין 20 הערים במדד, בהובלת קליבלנד שבאוהיו.



"עוד דו"ח חלש", אמר דיוויד בליצר, יו"ר ועדת המדד בסטנדרד אנד פור'ס (s&p). "מצבה של הכלכלה הוא בהחלט הסוגיה המשפיעה ביותר על שוק הדיור. בנוסף, ישנו היצע גדול של בתים בשוק, והיצע נוסף, חבוי, בשל פיגורים במשכנתאות, עיקולים עומדים ותלויים ובתים פנויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully