וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: רכבת מחיפה לבגדד - חזון עם מועד

קובי מנדל

30.11.2010 / 17:20

ראש הממשלה חנך את מנהרות הכרמל ודיבר בשבח העיר והפוטנציאל העסקי בה. נתניהו דיבר על רכבת שתצא מנמל חיפה ותגיע עד עירק. "זה חזון שיהיה לו גם מועד וכבר שוחחנו על כך עם שכנינו", אמר

אדריאן הרבשטיין

"נחצוב בבירוקרטיה כפי שחצבנו בהר כדי לקדם את פיתוחה של ישראל", כך אמר אחר הצהריים (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס חנוכת מנהרות הכרמל בחיפה. נתניהו אמר כי "השקענו קרוב ל-30 מיליארד שקלים בעשור האחרון לחבר את הגליל למרכז הארץ ולחבר את מרכז הארץ לאילת".

נתניהו דיבר על כוונותיו העתידיות באזור ועל הפוטנציאל העסקי הטמון בקיומה של תשתית מתאימה. "יהיה קו רכבת מאילת לאשדוד, שיחבר את הים התיכון לים סוף, ובמיוחד בכיוון ההפוך. אנחנו רוצים לאפשר לסחורות שבאות מאסיה להיות מובלות לנמלים שלנו כולל לחיפה ולהעביר משם סחורות לאירופה", אמר ראש הממשלה והוסיף כי יפגוש בימים הקרובים את ראש עיריית חיפה, יונה יהב, כדי לבחון כיצד לקדם את חיפה.

"כבר בימים אלה מתבצע פרויקט סלילת רכבת העמק שיחבר את חיפה ואת נמל חיפה לקו הירדן. פעם היתה רכבת כזו – רכבת כזאת יכולה בקלות להתחבר לרכבת בצד השני שעולה לרמת אירבד ומזרחה לעירק. מה שחשוב זה גם הכיוון ההפוך. זה חזון שיהיה לו גם מועד וכבר שוחחנו על כך עם שכנינו. הדבר יביא למשמעות מיוחדת לאומית ובין לאומית. נתיבי התחבורה שיהיו כאן יעצימו את חיפה ואת הצפון והגליל. החציבה בהר היא חציבה מבורכת", סיכם נתניהו את דבריו.

שר האוצר יובל שטייניץ, ברך על כך שפרויקט מנהרות הכרמל בוצע ללא חריגה תקציבית. שר התחבורה ישראל כץ דיבר על מהפכת התחבורה שמשרדו שוקד עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully