וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל וולטייר: "המיזוג עם מלאנוקס יאפשר התמודדות מול סיסקו; פוטנציאל ההכנסות - מיליארדי דולרים"

ניר צליק

30.11.2010 / 19:35

מאז הודיעה מלאנוקס על הרכישה עלתה מניית וולטייר בכ-34.5%, ומניית מלאנוקס ירדה ב-5% ביומיים



"האזור שבו וולטייר ו פעילות הוא מרכזי המידע. זהו שוק קונסרבטיבי מאוד - פעם בעשר שנים יש בו מהפכה", אמר היום מנכ"ל וולטייר, רוני קנת, יום לאחר ההודעה על עסקת הענק לרכישת וולטייר ב-218 מיליון דולר במזומן על ידי מלאנוקס. "אנחנו בפתחה של תקופה שבה דברים משתנים. הטכנולוגיה הישנה אינה יכולה עוד לשרת את כל המידע. השילוב של שבבי מלאנוקס עם המערכות והתוכנה של וולטייר יאפשר להתמודד בעזרת השותפים שלנו, hp, ועוד - מול ".



מנכ"ל ויו"ר מלאנוקס, אייל ולדמן, אמר כי "מלאנוקס החדשה יכולה להיות שחקנית מובילה בתחום הקישוריות. החברה יכולה לגדול להכנסות של מיליארדי דולרים בשוק מאוד יוקרתי". החברה החדשה והמשולבת תעסיק כ-700 עובדים, להם שלח ולדמן מסר כשאמר כי "אין כוונה לפיטורים משמעותיים. כל האתרים ימשיכו לעבוד". מאז הודיעה מלאנוקס על רכישת וולטייר, שלשום, עלתה מניית וולטייר בכ 34.5%. לעומתה, מניית מלאנוקס השלימה ירידה של כ-5% ביומיים.



ולדמן התייחס לחיסכון התפעולי הצפוי בחברה ואמר כי "האנליזה הראשונית מראה סינרגיה של 10 מיליון דולר". עם זאת, גם אם החברה המשותפת תיהנה משיפור ברווח הגולמי, המיזוג צפוי להוריד במעט את הכנסותיה של מלאנוקס, שכן וולטייר רוכשת ממלאנוקס מוצרים בהיקף של כ-10 מיליון דולר.



לדברי ולדמן וקנת, עיקר הטעם במיזוג הוא העובדה שמלאנוקס מביאה ידע רב בתחום שבבי הסיליקון, כאשר וולטייר מוסיפה יתרונות בתחום התוכנה - שיוכלו להשתלב בתוך השבב ולהביא ערך מוסף ללקוחות החברה. יתרון נוסף במיזוג, הנוגע ללקוחות שתי החברות, הוא בכך שוולטייר פעילה בתחומים שבהם מלאנוקס עדיין פעילה פחות, ועם לקוחותיה נמנים אאודי, גולדמן זאקס וג'יי. פי מורגן.



בהתייחסו לתחרות אפשרית מצידה של qlogic, אמר קנת כי "מלאנוקס נמצאת בתחום הרבה יותר שנים, ויש לה יתרון בצד של הסיליקון. נוסף על כך, אין להם תוכנה. השילוב בין התוכנה של וולטייר לסיליקון של מלאנוקס נותן לנו יתרון משמעותי".



קופת המזומנים של מלאנוקס הכילה נכון לסוף הרבעון השלישי של 2010 כ-243 מיליון דולר, ומלאנוקס צפויה להשלים את רכישת וולטייר בתחילת פברואר, במזומן. בנוגע לירידה בקופת המזומנים של מלאנוקס אמר ולדמן כי "אנחנו מאמינים שבסוף תהליך המיזוג למלאנוקס יהיו 70-80 מיליון דולר בבנק". לדבריו, הרכישה היא מסוג הפעילויות שמשקיעי החברה רוצים לראות, והרכישה במזומן עדיפה על פני רכישה במניות כי "זה עדיף מדילול בעלי המניות".



"אני לא רואה יותר מדי חברות גדולות ומצליחות גלובלית שצמחו בעשור האחרון בישראל", סיכם קנת. "אני חושב שהחיבור מגדיל את הסיכוי שנראה חברה גלובלית מובילה מישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully