וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוגדלו הפיצויים לחקלאים: יקבלו 50% מעל לתמחור השמאי הממשלתי על קרקע חקלאית

רנית נחום-הלוי

30.11.2010 / 20:23

הטבה נוספת שתאושר במינהל מקרקעי ישראל תאפשר לחקלאים זכות ייזום לרכישת 20%-25% מהקרקע בפטור



מועצת מינהל מקרקעי ישראל תאשר בישיבתה הקרובה פיצוי מוגדל לחקלאים, מושבים או אגודות שיתופיות בשיעור של 50%, במידה שישחררו את הקרקע ויחזירו אותה למדינה. מדובר בפיצוי מעל הנורמטיבי, שקבע השמאי הממשלתי לאותו סוג קרקע חקלאית. כלומר, אם למשל השמאי הממשלתי קבע פיצוי לקרקע שהיא מטע לפי כ-30,800 שקל לדונם, שיעור הפיצוי יעלה ב-50%.



הצעה זו גובשה לצד הדיונים המתקיימים בוועדת הכספים של הכנסת על חוק סילוק פולשים, במסגרת המדיניות הכלכלית לשנים 2011-2012. מטרת הצעת החוק היא לאפשר למינהל להכריז על חוכרים ותיקים כפולשים, ולסלקם מאדמותיהם החקלאיות בצו מינהלי, ללא צורך בצו בית משפט. במהלך הדיון בכנסת נשלחו נציגי מינהל מקרקעי ישראל להציע הצעה משפרת לפיצוי החקלאים.



בנוסף, הצעת החוק מאפשרת לחקלאים להעריך את הקרקע על ידי שומה פרטית, גם עליה יקבלו תוספת בשיעור של 50%. הטבה נוספת שתאושר במועצת מינהל מקרקעי ישראל תאפשר לחקלאים זכות ייזום לרכישת 20%-25% מהקרקע בפטור, במרכז הארץ ובפריפריה.



בהצעת מינהל מקרקעי ישראל מצוין כי על קרקעות שמחזיקים החקלאים יש תוכניות בנייה מאושרות או בתהליכי תכנון לבנייה של כ-20 אלף דירות, מתוכן כ-12 אלף דירות באזור מרכז, והיתר בפריפריה. "גם אנחנו וגם האוצר מוכנים לשלם כמה שיותר כדי לפדות את הקרקע בחזרה . הרצון הוא לשחרר כמה שיותר קרקעות", אמר גורם במשרד הבינוי והשיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully