וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפסד הנקי של מעריב שולש ברבעון השלישי והגיע ל-33 מיליון שקל

ואדים סבידרסקי

30.11.2010 / 20:35

בחברה מאשימים חינמונים ואינטרנט ובינתיים חותכים את ההכנסות ב-21% ל-77 מיליון שקל



חברת , בשליטת עופר ויעקב נמרודי וזכי רכיב, המוציאה לאור עיתונים וספרים, מדווחת היום על תוצאותיה העסקיות ברבעון השלישי 2010 ומציגה ירידה של כ-21% בהכנסותיה הרבעוניות אשר הסתכמו בכ-77.3 מיליון שקל בהשוואה לכ-98.4 מיליון שקל ברבעון אשתקד. הרעה זו מוסברת על ידי החברה עקב קיטון בהכנסות ממודעות והפצה.



בדירקטוריון החברה מציינים: "ריבוי אמצעי התקשורת, הביאו להגברת התחרות, להסטת תקציבי פרסום מהעיתונות הכתובה המסורתית לחינמונים, לטלוויזיה ולאינטרנט ולשחיקה במחירי הפרסום בעיתונות." כמו כן, כאחד הגורמים הדומיננטיים לפגיעה בהכנסות החברה, מביאים בדירקטוריון את ההשקעה המאסיבית של עיתונים מתחרים בהפצה ובשיווק וזאת על פי ממצאי סקר tgi.



על פי דו"חות יפעת, מתחילת החגים חלה ירידה מסיבית של כ-30% בהיקף תקציבי הפרסום בשוק מול רמת הפעילות ברבעונים ראשוניים של 2010. הירידה בביקושים לשטחי הפרסום ורכש מדיה היתה לאורך כל רבעון החולף.



בשורה התפעולית מציגה החברה הפסד, אשר נבע מפעילותה השוטפת, שהגיע ל-28.5 מיליון שקל בהשוואה להפסד של כ-8 מיליון שקל ברבעון המקביל. עלייה בשיעור על הלוואות אשר החברה נטלה לטווח עד שנה, החמירה את המצב בשורה התחתונה. הפסדה הנקי של מעריב גדל פי 3 לעומת הרבעון אשתקד והסתכם בכ-32.7 מיליון שקל.



אומנם החברה שמרה על תזרים המזומנים החיובי אשר נבע מפעילותה השוטפת והסתכם בכ-180 אלף שקל ברבעון החולף, סכום זה נמוך משמעותית מ-1.4 מיליון שקל אותם הכניסה החברה לקופתה ברבעון המקביל. נכון לסוף רבעון השלישי 2010, נותרו בקופתה של מעריב, מזומנים בסך כ-400 אלף שקל.



"יכולת של החברה לעמוד בהתחייבויותיה מותנה בהמשך העמידה בתוכנית העסקית ובתחזית תזרים המזומנים הנגזר ממנה, בהעמדת אשראי והזרמת הון בעלי מניותיה, במחזור הלוואות והמשך העמדת מסגרות אשראי על ידי הבנקים", כך כותבים רואי חשבון אשר ביקרו את דו"חות מעריב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully