וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיעים באירופה החלו למכור אג"ח ממשלתיות של גרמניה ובלגיה - הנחשבות בטוחות

סוכנויות הידיעות

30.11.2010 / 22:20

פער התשואות בין האג"ח הממשלתיות של ספרד ל-10 שנים והאג"ח הממשלתיות של גרמניה עלה היום לשיא



כישלונם של מנהיגי גוש היורו להרגיע את חששות המשקיעים מפני התפשטותו של משבר החובות באירופה באמצעות חילוץ אירלנד הוביל היום לירידה חדה במחירי האג"ח הממשלתיות של ספרד ופורטוגל, שנחשבות לבאות בתור לבקש חילוץ אחרי יוון ואירלנד, אך גם לירידה במחירי האג"ח הממשלתיות של גרמניה ובלגיה - הנחשבות לכלכלות הבטוחות ביבשת.



היורו נפל היום לשפל של 10 שבועות, 1.3039 דולר ליורו, בעקבות חששות המשקיעים מפני התפשטות המשבר באירופה, לאחר שהבנק המרכזי של פורטוגל הזהיר מפני מצוקתם של הבנקים במדינה ובלומברג דיווחה כי הבנקים הספרדיים הבנקים בספרד עלולים להיאבק להשגת מימון מחדש לחובות בשווי 85 מיליארד יורו (111 מיליארד דולר) בשנה הבאה בשל גידול בעלויות המימון.



פער התשואות בין האג"ח הממשלתיות של ספרד ל-10 שנים והאג"ח הממשלתיות של גרמניה ל-10 שנים עלה היום ב-0.17% לשיא של 2.837%. התשואה על האג"ח הממשלתיות של איטליה ל-10 שנים עלו ב-0.05% ל-4.7%, כ-0.65% יותר מהתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים של ברזיל, שעה שעלות חוזי הביטוח נגד חדלות פירעון (cds) של פורטוגל עלתה ב-0.12% לשיא של 5.52%, לאחר שזינקה אתמול ב-40 נקודות בסיס.



חששות המשקיעים פגעו גם באג"ח הממשלתיות הנחשבות לבטוחות באירופה, כמו גרמניה ובלגיה. התשואה על האג"ח הממשלתיות של גרמניה ל-10 שנים עלתה ל-2.6%, בעוד שהאג"ח הממשלתיות של בלגיה ל-10 שנים עלתה קרוב לרמה של 4%. פער התשואות בין האג"ח הממשלתיות של איטליה לאג"ח הממשלתיות של גרמניה עלה היום לרמתו הגבוהה ביותר מזה 10 שנים.



"אפילו לא עברנו חצי מהמשבר הנוכחי בגוש היורו. אם לא נראה ירידה משמעותית בתשואות על האג"ח הממשלתיות של פורטוגל, השוק יצפה לחילוץ נוסף. ולאחר פורטוגל תשומת הלב של השוק תופנה לספרד", אמר פול דונובן, סגן ראש מחלקת הכלכלה העולמית במשרדי ubs בלונדון, לבלומברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully