וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט אישר הרפורמה המקיפה ביותר בנהלי בטיחות המזון בארה"ב

סוכנויות הידיעות

30.11.2010 / 22:50

מחלות הקשורות להרעלות מזון עולות לכלכלת ארה"ב 152 מיליארד דולר בשנה



הסנאט האמריקאי אישר היום את הצעת החוק המקיפה ביותר בנושא בטיחות המזון בארה"ב מזה 70 שנה, שתרחיב במידה משמעותית את סמכויותיו של מנהל המזון והתרופות (fda) ותאפשר לו להגביר את הפיקוח על מפעלים לעיבוד מזון.



הצעת החוק, בסך 1.4 מיליארד דולר, הועברה ברוב של 73-25 בסנאט ונתמכה על ידי תעשיית המזון, ארגונים למען בריאות הציבור וארגונים צרכניים. התוכנית תרחיב את סמכויות ה-fda כך שיוכל להורות על ביקורי פתע במפעלי חברות ולאלץ חברות להוריד מוצרים מהמדפים, במקום לסמוך על החברות שיורידו את המוצרים הפגומים מהמדפים מרצונן החופשי.



ההצעה הועלתה לדיון בעקבות התפרצויות סלמונלה ואי-קולי תכופות שפרצו השנה בארה"ב בעקבות הרעלות מזון, בעיקר בוטנים, ביצים וירקות מקולקלים. הרעלות מזון ומחלות הקשורות לפגמים במוצרי מזון עולות לכלכלת ארה"ב 152 מיליארד דולר בשנה. הרעלות המזון התכופות חשפו, לפי ארגונים צרכניים, את המחסור במשאבים ממנו סובל ה-fda ואת הסמכויות המוגבלות שמונעות ממנו לאתר ולמנוע מכירה של מוצרים מקולקלים. כיום ה-fda עורך בדיקות במפעל מזון וחוות לעיתים רחוקות בלבד, לעיתים בתדירות של עשור.



נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שיבח היום את אישורה של הצעת החוק בסנאט וקרא לבית הנבחרים לאשרה במהירות. הסנאטור טום הרקין, ראש ועדת הבריאות של הסנאט, אמר החודש כי "זה מזעזע לחשוב שהרפורמה האחרונה בנהלי בטיחות המזון בארה"ב בוצעה ב-1938. בטיחות מזון בארה"ב היא לעיתים קרובות הימור, וזה מזעזע ובלתי מקובל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully