וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלא סיוע של 30 מיליון שקל - ביקור חולים ייסגר בתוך חודש"

מאת רוני לינדר-גנץ

1.12.2010 / 7:01

ד"ר יורם בלשר, יו"ר הוועד המנהל של בית החולים הירושלמי: "אם נמשיך כך, הרופאים והאחיות לא יישארו"



>> "אם בית החולים ביקור חולים לא יקבל מענק סיוע של 30 מיליון שקל עד סוף השנה, הוא יקרוס וייסגר בתוך חודש" - כך הזהיר אתמול ד"ר יורם בלשר, יו"ר הוועד המנהל של בית החולים בירושלים.

בלשר, שמכהן בתפקיד כארבעה חודשים בלבד, שיגר מכתב בהול לראש הממשלה ושר הבריאות בנימין נתניהו, ובו התריע כי "יכולתנו כהנהלה וועד מנהל להמשיך בהפעלת בית החולים תגיע למיצוי מלא בתחילת ינואר 2011. ללא הסיוע המבוקש, בית החולים ייסגר מעשית במועד זה".



ביקור חולים, שממוקם במרכז העיר ומשרת אוכלוסייה של כ-100 אלף איש, עבר טלטלות רבות בשנים האחרונות. ב-2004 נקלע לחדלות פירעון ופעל תחת כינוס נכסים. לאחר מכן נרכש על ידי איש העסקים ארקדי גאידמק תמורת 32 מיליון דולר, אך לאחר שגאידמק עזב את ישראל נפסקה תמיכתו השוטפת בבית החולים. ביולי השנה התפטר המנכ"ל האחרון, מוטי שטאובר, לאחר שבית החולים נקלע שוב למשבר ולגירעון של עשרות מיליוני שקלים.



אתמול כינס בית החולים מסיבת עיתונאים, שבה ביקשו עובדיו ומנהליו להבהיר כי לאחר שנים של קשיים תקציביים ומשברים, נראה כי המוסד הוותיק עומד על סף קריסתו הסופית ופיזור עובדיו אם לא יקבל סיוע ממשלתי מיידי.



לדברי אנשי בית החולים, דווקא בארבעת החודשים האחרונים בוצעו בבית החולים צעדים משמעותיים שעשויים להוביל לאיזון תקציבי שלו, ובהם החלפת ההנהלה והוועד המנהל; קבלת אישור ניהול תקין של העמותה המנהלת את ביקור חולים - אישור החיוני לגיוס תרומות ולקבלת אשראי; צמצום בכוח האדם; ומלווה מהעובדים בשיעור של 23%-35% ממשכורתם.



"הגעתי באמונה ובידיעה שבית החולים צריך לעבור את הקושי, ואז אני צופה למקום איזון תקציבי ותפעולי תוך שנה וחצי", אמר בלשר. "אבל כדי לעבור זאת אנו צריכים מענק של 30 מיליון שקל מהמדינה בפריסה מעכשיו עד סוף 2011".



בלשר הוסיף כי הפחתת השכר הדרמטית מהעובדים היא פתרון שיכול להחזיק מעמד לזמן קצר בלבד: "העובדים צריכים לקבל צל"ש על הכתף שהם נותנים לאורך כל השנים, אבל אם נמשיך הלאה במלווה כזה, שמגיע לשליש מהשכר, אז העובדים המוכשרים, הרופאים וסקטור האחיות לא יישארו".



על השאלה אם יש הצדקה לקיומו של בית החולים בעיר שבה פועלים כמה מרכזים רפואיים גדולים, השיב בלשר כי "מדובר בבית החולים היחיד במרכז העיר, שמשרת 100 אלף מטופלים. יש חשיבות רבה למתן שירותי חירום ושירות רפואי חיוני לאוכלוסיית האזור".



ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי המצב הפיננסי של ביקור חולים נדון זה כמה חודשים, "בין השאר עקב אי אישור על ניהול כספים תקין של רשם העמותות, על רקע של מחדלים של מינהל לא תקין, שנמצא כרגע בבדיקה בדרגים המתאימים. על רקע זה, הוחלף יו"ר הדירקטוריון והוכנה תוכנית הבראה שהוגשה לרשם העמותות ולבחינה מקצועית של משרד הבריאות. בתוך כך, יש בעיה תזרימית קשה בבית החולים, שנמצאת כרגע לפתחם של הנהלתו, קובעי המדיניות במשרדי הבריאות והאוצר, הבעלים גאידמק, המוכרים לפני כמה שנים, כנ"ר (כונס נכסים רשמי) ורשם העמותות. סגן שר הבריאות קורא למשרד האוצר לקבל את תוכנית ההבראה של ביקור חולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully