וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלות קמפוס ביה"ס לרפואה בצפת: 1.5 מיליארד שקל

ליאור דטל

1.12.2010 / 8:25

עלות הקמתו של קמפוס ביה"ס לרפואה בגליל, הצפוי להיפתח באוקטובר בצפת, יסתכם ב-1.5 מיליארד שקל. תחילה יתקיימו הלימודים בבי"ח זיו. "זהו פרויקט שישנה את פני הגליל דרמטית"

הלימודים בבית הספר החדש לרפואה בגליל יתחילו באוקטובר 2011, כשבתחילה הוא יכשיר בעיקר סטודנטים ישראלים לרפואה שיחזרו מבתי ספר לרפואה מחו"ל - כך הוחלט אתמול בישיבת המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), על פי החלטות הוועדה המלווה את הפרויקט בראשות אהרון בית הלחמי. לפי התוכנית, לשם בניית בית הספר במבנה הקבע שלו יידרשו כ-1.5 מיליארד שקל מחצית הסכום יגויס מכספי תרומות על ידי אוניברסיטת בר-אילן ומחציתו על ידי המדינה.

ההחלטה להקים בית ספר חדש לרפואה בצפון התקבלה על ידי ממשלת ישראל כבר לפני כשש שנים, אך הפרויקט קודם על ידי המל"ג והמשרד לפיתוח הנגב והגליל רק בשנה האחרונה. בינואר 2010 בחרה המל"ג באוניברסיטת בר-אילן כמפעילת בית הספר.

לפי החלטת המל"ג, בשנים הראשונות להפעלת בית הספר הלימודים בו יתקיימו בשטח בית חולים זיו בצפת, בבניין הישן של בית החולים. בחודש הקרוב יחלו שיפוצים במקום בהשקעה של 100 מיליון שקל כדי להכינו ללימודים. השיפוץ מתבצע במימון אוניברסיטת בר-אילן, והמדינה מקציבה לו כ-30 מיליון שקל. במקביל, בר-אילן והמדינה פועלות לאתר שטח למבנה הקבע של הפקולטה באזור צפת. לפי התוכנית, בניית הקמפוס הקבוע תארך ארבע שנים.

האוניברסיטה תחל בקרוב בהרשמה למחזור הלימודים הראשון באוניברסיטה. על פי החלטת המל"ג ייפתחו בשלב זה שני מסלולי לימוד. הראשון יהיה מסלול קליני, שיימשך שלוש שנים ומיועד להשלמת לימודיהם של סטודנטים ישראלים לרפואה הלומדים בבתי ספר לרפואה בחו"ל. בר-אילן מתכוונת להתחיל את שנת הלימודים הבאה כשבמסלול זה לומדים 50 סטודנטים מחו"ל. בהמשך תבחן אפשרות לצרף למסלול זה גם 20-30 סטודנטים מישראל. המסלול השני, שמתוכנן להיפתח בהמשך, מיועד לבוגרי תואר ראשון במדעי החיים שמעוניינים להמשיך בלימודי רפואה, ומתוכנן בתחילה ל-70 סטודנטים.

הסטודנטים שיילמדו בבית הספר החדש יוכלו לקבל מלגת לימודים מהמדינה - בתנאי שיתחייבו לעבוד ולהתגורר בגליל לתקופה מסוימת בסיום התואר.

באוניברסיטת בר-אילן סיימו באחרונה לגייס את סגל ההוראה לבית הספר, שימנה 12 מדענים - עשרה מהם צפויים להצטרף לבית הספר מאוניברסיטאות מחו"ל ויעברו לגור בגליל, בסמוך לבית הספר. דקאן בית הספר הוא פרופ' רן טור כספא.

מאז שנבחרה להקים את בית הספר החלה האוניברסיטה לפעול להשגת שיתופי פעולה עם בתי הספר באזור, וחתמה על הסכמים עם בתי החולים בצפת, בנהריה ובנצרת ועם בית החולים פוריה ובית החולים לחולי נפש מזרע. בנוסף, האוניברסיטה חתמה על שיתוף פעולה עם מכון המחקר מיג"ל (מרכז ידע גליל עליון).

"זהו פרויקט שישנה את פני הגליל בצורה דרמטית", אמר בתגובה להחלטה השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום. "מדובר במהפכה שתוסיף עוד כ-5,000 מקומות עבודה לתושבים, תביא לשדרוג שירותי הבריאות ובתי החולים ותיצור תשתית למערכת לימודים אוניברסיטאית". שר החינוך גדעון סער אמר כי הקמת בית הספר "תוביל לפיתוח הגליל בהיבט הכלכלי והחברתי, לרבות חיזוקו באוכלוסייה איכותית שתעבור להתגורר באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully