וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך יעודדו במינהל שיווקן של דירות

רנית נחום הלוי

1.12.2010 / 9:00

מינהל מקרקעי ישראל מקדם הצעה לפיה יזמים ישלמו אגרה הנעה בין 4,500 ל-7,000 שקל לכל דירה שישווקו, עבור הקמת מוסדות ציבור. התאחדות הקבלנים: המס יעלה את מחירי הדירות

מינהל מקרקעי ישראל מייקר את הדירות באלפי שקלים: המינהל מתכוון לאשר בישיבתו הקרובה הצעה שלפיה יזמים ייאלצו לשלם אגרה עבור הקמת מוסדות ציבור. לפי ההצעה, היזמים יידרשו לשלם 4,500 שקל לכל דירה שתשווק במרכז ו-7,000 שקל לכל דירה באזורי עדיפות לאומית. בסך הכל, העלות של כל פרויקט שהיזמים יבנו תגדל במאות אלפי שקלים.

כיום משלמים היזמים עבור מחיר הקרקע שהם רוכשים מהמינהל ועבור היטלי הפיתוח המיועדים לפיתוח תשתיות (ביוב, ניקוז מים כבישים ומדרכות). לטענת המינהל, התקציב של משרד הבינוי והשיכון עבור הקמת מוסדות ציבור (בהם מוסדות חינוך, ספריות, בתי כנסת וגנים ציבוריים) הוא 21 מיליון שקל בשנה בלבד - סכום שאינו מספיק לטענתם לשיווק מוסדות אלה.

בהצעת המינהל, שצפויה לקבל אישור בעוד כשבוע, נכתב: "יש רשויות המתנגדות לשיווק דירות בשטחן, בעיקר משום שהמדינה אינה מתקצבת את עלויות הפיתוח של מוסדות ציבוריים. הסכום שנקבע ייתן מענה סביר ויאפשר לראשי רשויות שהתנגדו עד כה לשיווקים, לתמוך ולהצטרף לשיווקי הקרקע".

משרד הבינוי והשיכון מבקש למעשה לעקוף הצעת חוק המקודמת כיום בכנסת, שלפיה, שיטת מיסוי האגרות והיטלי הפיתוח תשולם על ידי יזמי הנדל"ן. לפי הצעת החוק, מס מוסדות הציבור, שעד כה מומן בחלקו על ידי הממשלה, יושת כעת על הקבלנים. באחרונה, לפני אישור ההצעה, שווקו 1,142 דירות בשכונת עיר ימים בנתניה, לפי נוסחת המימון החדשה. זאת לאחר ששיווקם התעכב זמן רב על ידי עיריית נתניה, שסירבה להוציא היתרי בנייה לפרויקט.

גורם בענף מסביר כי "המינהל קובע עובדות בשטח במטרה ליישם את המהלך כבר בשבועות הקרובים. הם קובעים עובדות מבלי שרשות המחוקקת הספיקה להחליט בנושא". עם קידום הצעת החוק, הלינו בהתאחדות הקבלנים כי המס החדש עשוי להעלות את מחירי הדירות בעשרות אלפי שקלים לדירה.

עניין נוסף שמינהל מקרקעי ישראל מעוניין לאשר בישיבה הקרובה בעוד כשבוע הוא תמריץ לרשויות מקומיות, שיפעלו לאישור תוכניות שיש בהן דירות קטנות. לפי ההצעה, על כל יחידת דיור קטנה נוספת שתתקבל, תקבל הרשות תוספת תקציבית. יחידת דיור קטנה לצורך החלטה זו תהיה בשטח של עד 85 מ"ר במרכז ועד 100 מ"ר באזורי עדיפות לאומית.

המינהל מתקפל

במקביל, נציגי המינהל הציעו אתמול כי יינתן לחקלאים פיצוי משופר בפדיון הקרקע שהם מחזיקים. לפי ההצעה, שיעור הפיצויים יהיה 50% יותר מהפיצוי הנורמטיבי שקבע השמאי הממשלתי לאותו סוג של קרקע חקלאית.

בנוסף, חקלאים יוכלו להעריך את הקרקע על ידי שומה פרטנית, שעליה יקבלו תוספת פיצוי בשיעור של 50%. הטבה נוספת שתאושר בישיבתם תאפשר לחקלאים זכות ייזום לרכישת קרקע בשיעור של 20%-25% בפטור ממכרז, במרכז ובפריפריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully