וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפדרל ריזרב יפרסם היום שמות הגופים שקיבלו סיוע חירום של 3.3 טריליון דולר במהלך המשבר

סוכנויות הידיעות

1.12.2010 / 8:45

פרסום הנתונים עלול להגביר את החקירות והביקורות של הפוליטיקאים בארה"ב בפעילות הבנק הפדרלי, לפי בלומברג



הפדרל ריזרב צפוי לפרסם היום את שמותיהם של מקבלי סיוע החירום בשווי 3.3 טריליון דולר במהלך המשבר הפיננסי, תחת הוראות הקונגרס האמריקאי, כך דיווחה בלומברג.



הפדרל ריזרב יפרסם את שמות מקבלי סיוע החירום באתר האינטרנט שלו באמצע היום בוושינגטון, כדי למלא אחר הוראות חוק דוד-פרנק, שנועד לערוך רפורמה מקיפה במערך הרגולציה של מגזר הפיננסים. המידע יכלול שש תוכניות הלוואות ותוכניות החלפת מט"ח עם בנקים מרכזיים, רכישת אג"ח מגובות נכסים וחילוץ בר סטרנס ו-aig.



פרסום הנתונים עלול להגביר את החקירות והביקורות של הפוליטיקאים בארה"ב בפעילות הבנק הפדרלי. החלטתו של הבנק ב-3 בנובמבר להזרים 600 מיליארד דולר למערכת הפיננסית הביאה להתנגדות הרפובליקאים בקונגרס.



"הגיוני להעריך שהפרסום ייצור סערה פוליטית", אמר וורד מקרתני, כלכלן ראשי בחברת ג'פריז בניו יורק לבלומברג, והוסיף: "אבל הביקורות הכלכליות לא הולכות למנוע מהבנק לעשות את מה שהוא צריך לעשות. חלק חשוב מלהיות חלק מהבנק הפדרלי הוא לדעת שמה שאתה עושה קרוב לוודאי יספוג ביקורת".



המידע שיחשוף הפדרל ריזרב צפוי לחשוף את גודל הסיוע שהעניק הבנק לחברות כמו בנק אוף אמריקה ו-aig לאחר התמוטטותו של בנק ליהמן ברדרס, אשר העלתה את עלויות הלוואת הכספים. המחוקקים בארה"ב דרשו את פרסום הנתונים לאחר שהפדרל ריזרב אישר סיוע גדול הרבה יותר מתוכנית tarp הממשלתית, ששווייה עמד על 700 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully