וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האבטלה בגוש היורו עלתה בנובמבר ל-10.1% - שיא של 12 שנה

ניו יורק טיימס

1.12.2010 / 9:55

בספרד נרשם שיעור האבטלה הגבוה ביותר מבין מדינות הגוש - 20.7%



שיעור האבטלה בגוש היורו עלה באוקטובר לשיא של יותר מ-12 שנה, כך הראה דו"ח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של גוש היורו (יורוסטאט), אשר פורסם אתמול.



שיעור האבטלה ב-16 המדינות החברות בגוש היורו עלה באוקטובר ל-10.1%, לעומת 10% בספטמבר. מדובר ברמה הגבוהה ביותר מאז יולי 1998. באוקטובר 2009, לשם השוואה, היה שיעור האבטלה בגוש היורו 9.9%. באיחוד האירופי כולו נותר שיעור האבטלה באוקטובר ללא שינוי, בשיעור של 9.6%, שהם כ-23.1 מיליון מובטלים.



בנתוני האבטלה של יורוסטאט ניתן לראות פערים גדולים במצבן של המדינות החברות בגוש היורו. שיעור האבטלה בהולנד - 4.4% - היה הנמוך ביותר בגוש היורו, בעוד שספרד - עם שיעור אבטלה של 20.7% - סבלה מהרמה הגבוהה ביותר.



האבטלה הגואה מקשה על מדינות אירופה, ובפרט כלכלות הפריפריה – יוון, אירלנד, איטליה, ספרד ופורטוגל - במאמציהן לצמצם את גירעונותיהן תוך שמירה על צמיחה. המובטלים מוציאים פחות כסף, משלמים פחות מסים ומקבלים פחות סיוע מהממשלה, וכתוצאה מכך הצריכה הפרטית יורדת ולחץ נוסף מופעל על תקציבי הממשלות.



בדו"ח נפרד שפירסמה יורוסטאט אתמול דיווחה הלשכה כי האינפלציה בגוש היורו היתה בקצב שנתי של 1.9% בנובמבר, ללא שינוי לעומת אוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully