וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבהלה הגדולה: כריסמס בארה"ב

מערכת JobCity

1.12.2010 / 11:03

לקראת הכריסמס תושבי ארצות הברית מתעוררים לבהלת קניות מטורפת. התקופה נחשבת לתקופה הרווחית והמכניסה ביותר במהלך השנה

בהלת הקניות מתחילה ביום שישי השחור, שהוא יום שישי הראשון שנחגג אחרי חג ההודיה, וממשיך משם עד ערב החג עצמו ואפילו קצת לתוך חודש ינואר. התקופה נחשבת לתקופה הרווחית והמכניסה ביותר במהלך השנה: כל חנויות המותג, העסקים הקטנים והגדולים והרשתות נערכים לעליה תלולה במכירות, פוצחים במבצעים והנחות ופותחים את החנויות מעבר לשעות הרגילות.

העובדים הישראלים בארה"ב

גם לעובדים מדובר בזמן רווחי במיוחד. ישראלים שמצאו עבודה בארה"ב מספרים על היסטריה אמיתית וכמעט מבהילה: אנשים עומדים בתורים אינסופיים, חלקם מחכים בפתח הקניון כבר מהלילה הקודם כדי להיכנס ראשונים ולחסוך זמן ביום המחרת.

"הקניון נראה כמו רחוב ראשי בישראל ביום העצמאות" אומר אייל, שעבד בכמה מקומות בארה"ב – לאס וגאס, טנסי ויוטה. כמו עובדים אחרים, גם הוא התנסה בחוויה הייחודית של למכור בארה"ב בעגלות בכריסמס ומעיד שמדובר בתקופה הטובה ביותר ובמכירות שמתנהלות מעצמן בלי שהמוכר צריך לעצור אנשים או להתאמץ לשכנע אותם לקנות. הרווחים הגבוהים בכל יום עושים משהו לאדרנלין, וגם אחרי יותר משתים עשרה שעות על הרגליים (לא חייבים לעבוד כל כך הרבה שעות, אבל אין אחד שעומד בפיתוי) האנרגיות לא מתכלות: "בכל יום בילינו עד אמצע הלילה, ובבוקר שוב חזרנו לעגלה, עירניים ונמרצים, לעוד יום מכירות מטורף – האנרגיות באוויר בכריסמס זה משהו שאי אפשר לתאר", אומרת מורן, שעבדה גם היא בתקופה הזו – ביוסטון, טקסס.

איפה כדאי להיות בכריסמס בארה"ב?

ארה"ב בכריסמס היא פסטיבל של אורות, התרחשויות, שופינג ונוסטלגיה. בכל עיר יש מקום מסורתי לעץ המרכזי, שמעוטר בנורות צבעוניות וקישוטים ויכול להגיע לגובה של בניין בן ארבע קומות. סביב העץ, ובאזורים ראשיים אחרים, מרוכזות התרחשויות חינמיות ואירועים כשהכל מואר ואפילו חלונות הראווה מתחפשים לסצינות מהאגדות ברוח החג. לערים הגדולות יש מסורות-כריסמס חדשות, למשל ה- SantaCon: סוג של אקטיביזם-חגיגי שבו גברים ונשים מתחפשים ספונטנית לסנטה קלאוס ויוצאים בחבורות לשמח את העוברים והשבים בשירים והפעלות.
גם העסקים כאמור לא נחים, ומציעים עד 70% הנחה במהלך החג.

בניו יורק – במרכז רוקפלר עומד העץ העירוני, שחולש על רחבת קרח שבה אפשר להחליק בחינם. עץ נוסף, מקושט מלאכים, מוצב ברחבת מוזיאון מטרופוליטן בעיר. חלון הראווה המושקע והנוצץ ביותר הוא זה של Macy’s בכיכר הראלד,שמפתיע מדי שנה בהברקות. קונצרטים חגיגיים יש לרוב במדיסון סקוור גארדן - בערב הכריסמס (24.12) ובערב הסילבסטר.

איפה נמצא העץ הכי גבוה?

בסן פרנסיסקו –האשוח המסורתי והענק שמוצב בכיכר Union Square מואר בשלל אורות ומוקף חלונות ראווה מסנוורים. ה-Great Dickens Christmas Fair הוא אירוע שנתי, שהשנה מתרחש בין 26 לנובמבר ל-19 לדצמבר מדי סוף שבוע. מדובר בסוג של חגיגה ברוח לונדון הויקטוריאנית, שכוללת את תחרות 'המבשלה הכי טובה' עם הרבה טעימות בירה, מסעדות עם מאכלים בריטיים, שש במות של מופעים ועוד חנויות, בזארים ודוכנים.
שופינג – כדאי לעשות בכל בו Westfield ובאזור Haight Street.

בלאס וגאס – אזור הסטריפ של וגאס שנוצץ מפנטזיות ואור בכל יום רגיל, הופך בכריסמס לחוויה בלתי נשכחת: כל מלון משתדל להעמיד את העץ הכי גבוה, לצרף לו את התפאורה הכי צבעונית ולהאיר אותו בתאורה הכי חלומית, ולתת כמה שיותר הרגשה של חג. הכל פתוח למשך היום והלילה, ולמתכננים לחגוג כדאי לעשות בוקינג כבר היום. גם רחוב  Fremont, הדאון-טאון של לאס וגאס, מתחפש בחג לרחוב מהאגדות. אופציה נוספת: לבקר במפעל השוקולד של Ethel M ובגן הקקטוסים, שבכריסמס מתקשטים באלפי נורות צבעוניות.

בוושינגטון די.סי – לא רחוק מהבית הלבן, ב- Ellipse, עומד העץ הלאומי, מואר באלפי אורות ומאות קישוטים, שמורכב מעץ אחד גדול ועוד עצים קטנים שמייצגים את מדינות ארה"ב. במרכז קנדי מוצעות תכניות לחג ובמרכז הקונצרטים אפשר לשמוע מיסות ומוסיקה ווקאלית חגיגית ושמימית.

בבוסטון – ארגון הנדל-היידן אחראי למיסת החג העיקרית, ושירי הלל לישו אפשר לשמוע גם באזור ה- Beacon Hill. החגיגות השנתיות מתרכזות ב- California's Kings Canyon National Park.

ביוטה – מסורת בת 16 שנים היא לחגוג ב- Canyon View Park שבו אפשר למצוא מופעי אור שיוצרים מעין הנפשות של סמלי כריסמס מסורתיים כגון סנטה מנופף לשלום, אשוח חגיגי בצבע ורוד, אווזים ונחשי ים מפחידים.
בורמונט – ב-Woodstock מתקיים בסוף השבוע השני של דצמבר (חמישי-שבת) פסטיבל בשם Wassail Weekend שכולל מופעים, מוסיקה, תהלוכה של רוכבים, סוסים וכרכרות, חגיגת כריסמס בסגנון המאה ה-19, משתה ימי-הביניים ועוד אטרקציות.

בפנסילבניה – מי שנמצא בפנסילבניה מומלץ שיסע לעיר בשם בית לחם כדי לבקר בשוק הכריסמס המסורתי - אחד האירועים החביבים על האמריקאים, שמגיעים אליו מכל רחבי ארה"ב. יש בו לא רק קישוטי כריסמס ומתנות שקשורות לחג אלא גם חפצי אומנות, אמנות ומלאכה (למשל שמיכות quilt בעבודת יד). הכל באווירת שוקו-חם ושטרודל תפוחים, זכר לאבות שהגיעו מגרמניה, כשברקע שירי חג ונעימות מסורתיות מנוגנות בלייב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully