וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר חזר לזירת המט"ח ורכש 10 מיליון דולר

ואדים סבידרסקי

1.12.2010 / 11:11

נסיגת הדולר מהיחלשות לא עזרה לנגיד בנק ישראל, שחידש את ההתערבות בשוק המט"ח, הפעם על רקע סל המטבעות. הסל ירד מול השקל בשבועות האחרונות בחדות - עד לרמות יוני-מאי 2010

בנק ישראל ניצב מול אתגרים חדשים בשוק המט"ח ומחדש את התערבותו המאסיבית באמצעות רכישת דולרים - רכש היום כ-10 מיליון דולר. בתקופה האחרונה מתרחשת תופעה מעניינת בשוק המט"ח - מצד אחד הדולר נסוג ממגמת היחלשותו מול המטבעות בעולם, והתחזק מול השקל בכ-2.6% מאז הגיע לרמתו הנמוכה ביותר של 3.577 שקל לדולר שנרשמה בתחילת נובמבר. מצד שני סל המטבעות מאבד גובה מול השקל, בעקבות היחלשות היורו על רקע חששות מחזרת משבר החובות לאירופה.

הדולר נחלש היום ב-0.3% מול השקל ונסחר ברמה של 3.671 שקלים. מול היורו מתחזק המטבע המקומי ב-0.2% לרמה של 4.80 שקלים. בעולם, נחלש היום המטבע האמריקאי מול היורו ב-0.8% ונסחר ברמה של 1.308 דולר ליורו.

סל המטבעות, אשר המשקל למטבע האמריקאי בו מסתכם בכ-24% בלבד ומשקל היורו מגיע לכ-40%, ירד מול השקל בשבועות האחרונות בחדות, מרמת של כ-89.8 נקודות המדד ב-11 לנובמבר, לכ-87.6 נקודות - רמתו הנמוכה ביותר מאז יוני 2010. מאחר ובנק ישראל בוחן את ההתפתחויות בסל המטבעות ולא במסחר שקל-דולר בפרט, מסתמנת תמונה החדשה המציבה בפני הנגיד אתגר מעניין: לחזור לרכוש דולרים על מנת לתמוך במטבע המקומי וביצוא ישראלי, על אף התחזקות המטבע האמריקאי מול השקל.

ככל הידוע, בנק ישראל לא נוכח בזירת המט"ח לכל הפחות במשך שבועיים האחרונות, אך הפגין בעבר את יכולתו להתערב מיידית ובהיקפים יומיים לא מבוטלים אשר הגיעו עד למיליארד דולר. כעת, עוקבים בשוק המט"ח אחרי תנועות בנק ישראל תוך הערכה כי אם מגמת היחלשות הסל תימשך, לא יהסס הנגיד לחזור לכותרות של סקירות מט"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully