וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקאים בדעה אחת: עליית מחירי הנדל"ן תיבלם

אתי אפללו

1.12.2010 / 12:15

בנקאים רבים מאמינים שהצעדים שהטיל עליהם בנק ישראל לצינון שוק הנדל"ן לא בהכרח עובדים. לטעמם, אין בועה בתחום ועליית המחירי תעצר. ציון קינן: "המשק לא הולך למשבר סאב-פריים"

עליית המחירים בשוק הנדל"ן למגורים מרכזת עניין במערכת הבנקאית, לנוכח שוק המשכנתאות התופח בשנתיים האחרונות. למרות הצעדים בהם נקט בנק ישראל לצינון הנדל"ן, בנקאים רבים סבורים שצעדים אלה לא בהכרח עובדים.

סמדר ברבר צדיק, מנכ"ל הבנק הבינלאומי, אמרה אתמול ל-TheMarkerTV, כי התחרות בין הבנקים על מחירי המשכנתאות גוברת על הוראות בנק ישראל. גם יו"ר בנק דיסקונט, יוסי בכר, ציין כי תחרותיות זו מטה את המחירים כלפי מטה, אבל הוא צפה עלייה בחודשים הקרובים במחירי המשכנתאות.

התחרות העזה בתחום המשכנתאות הינה בעיקר בין בנק הפועלים לבנק מזרחי-טפחות. כשנשאל מנכ"ל בנק מזרחי-טפחות, אלי יונס, האם בנק הפועלים מנצח בתחרות הזו, השיב כי על פי נתוני בנק ישראל 41% לוקחים משכנתאות במזרחי-טפחות, לכן הוא לא רואה ניצחון להפועלים. יו"ר בנק לאומי, דוד ברודט, ציין כי "בנק ישראל לבדו לא יוכל להתמודד עם סוגיית המשכנתאות, ואם רק בנק ישראל יתמודד עמה, נראה המשך גידול בהיקפי המשכנתאות".

מרבית הבנקאים ציינו שאין בועה במחירי הנדל"ן. גם שר האוצר יובל שטייניץ התייחס לכך: "יש דינמיקה של עלית מחירים שאנחנו מתמודדים איתה", סיפר והוסיף: "בראייה קדימה, עליית מחירי הנדל"ן תיבלם".

לדברי מנכ"ל בנק הפועלים, ציון קינן, המשק לא הולך למשבר סאב-פריים. עם זאת, ברודט אמר כי יכול להיות שבמרכז הארץ יש מקומות שהמחיר מתנתק מהשווי הריאלי של הנדל"ן, מה שקיבל חיזוק מדבריו של יונס כשציין כי הביקוש לנדל"ן להשקעה הוא תחילתה של בועה. "אם נצליח אותו לדכא ולו במעט אין ספק שהחשש מהיווצרות בועה יקטן", הסביר מנכ"ל מזרחי-טפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully