וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מולטימטריקס רוכשת 50% מטורבינות הרוח של מי גולן ב-38 מיליון שקל

ואדים סבידרסקי

1.12.2010 / 11:53

בתמורה ל-38 מיליון שקל תחזיק ב-50% מחוות הרוח ברכס תל עסניה ברמת הגולן בהיקף 6 מגה וואט



חברת הודיעה היום (ד') על רכישת 50% מהזכויות לפעילות הפקת אנרגיה חשמלית באמצעות טורבינות רוח בארץ ובחו"ל מידי חברת מי גולן בתמורה לכ-38 מיליון שקל. מי גולן נמצאת בבעלות של צהל הראל ואברהם מלמד. במסגרת העסקה, תוקם חברה בת ייעודית בשם "צהל אחזקות", שתוחזק על ידי מולטימטריקס וצהל הראל באופן שווה ותרכז את פעילות אנרגיית הרוח וייזום של חוות רוח נוספות בישראל ובחו"ל.



מסכום העסקה יקוזזו כ-2.66 מיליון שקל, שמולטימטריקס שילמה כבר למלמד במועד חתימת מזכר ההבנות. כמו כן, תעמיד החברה הלוואת בעלים לצהל אחזקות בסך של 42 מליון שקל לתקופה של 12 שנים, ותישא ריבית שנתית בשיעור של עד 5%.



לאחר אישור ההסכם תחזיק מולטימטריקס ב-50% מחוות הרוח הקיימת (מתווספים כעת כ-35%) ברכס תל ע'סניה ברמת הגולן בהיקף 6 מגה וואט. החברה המשותפת צפויה לשדרג את החווה עד שנת 2011 להיקף ייצור של 14 מגה וואט. ברשות החברה כל האישורים הדרושים לשדרוג. כמו כן, תחזיק מולטימטריקס בעד 50% בשתי חוות רוח נוספות בהיקף של 400 מגה וואט, בשותפות עם חברת aes האמריקאית, חברת חשמל פרטית הנסחרת לפי שווי של 8.5 מיליארד דולר. לפני כחודשיים הכריז ראש הממשלה על חלק מפרויקט זה כ"פרויקט לאומי" ועל העברת הליך אישורו לות"ל.



מולטימטריקס הינה חברת אחזקות שבשליטת אורי אומיד, אשר הקימה חברה בת (מולטי-גרין) המשקיעה בתחום האנרגיה הירוקה. לצורך כך, חברה מולטיגרין חברה לד"ר צהל הראל, אשר מפעיל כבר 18 שנים חוות רוח ברמת הגולן המייצרת 5 מגה וואט חשמל ביום. בתחילת אוגוסט 2010, הודיעה החברה כי הינה מעונינת להכפיל פי 3 את כושר ייצור החשמל לכ-14 מגה וואט, ובנוסף להקים 2 חוות רוח נוספות שתייצרנה 200 מגה-וואט כל אחת. החברה פועלת בימים אלו לקבל את כל האישורים הדרושים להקמת חוות רוח בהיקף 155 מגה וואט בגולן, הרחבתה להיקף של 400 מגה וואט ולהקמת פרויקט נוסף בגליל בהיקף של עד 100 מגה וואט.



אורי אומיד, מנכ"ל מולטימטריקס ציין "אנו מאמינים כי הרכישה תוכל לייצר ערך למשקיעי החברה וכן לאזרחי ישראל. בימים בהם תשומת ליבם של המשקיעים נתונה לחברות המבצעות בדיקת היתכנות לגבי קיומם של מקורות אנרגיה שונים (הפקת גז, נפט, אנרגיה סולרית), משאב הרוח כבר מצוי וקיים ולא יתכלה לעולם. במדינת ישראל בכלל וברמת הגולן בפרט אנו עדים למדידות רוח מהטובות בעולם, וכל שעלינו לעשות הוא לרתום אותה לייצור אנרגיה זולה, נקייה ובאופן מיידי. בימים אלו אנו מנהלים משא ומתן עם מספר גופים המעוניינים לממן את פעילות החברה בתחום אנרגית הרוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully