וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח התפעולי של כלכלית ירושלים זינק פי 8 ל-270.4 מיליון שקל

יעל פטר

1.12.2010 / 12:32

הרווח הנקי עלה ב-22% ל-130.8 מיליון שקל



חברת כלכלית ירושלים, בשליטת אליעזר פישמן, פירסמה את הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי של 2010. הכנסות החברה ירדו ב-2% ל-385.5 מיליון שקל. הרווח התפעולי של החברה זינק פי 8 ל-270.4 מיליון שקל. הרווח הנקי, המיוחס לבעלי המניות של החברה, עלה ב-22% ל-130.8 מיליון שקל.



חברת כלכלית פועלת בעצמה ובאמצעות החברות הבנות בתחום הנדל"ן. החברה משכירה נדל"ן מניב למטרות מסחר, מלאכה ותעשייה, וכן משכירה משרדים ומבני לוגיסטיקה. כמו כן, החברה עוסקת במגורים, מלונאות ורכישת קרקעות ופיתוחם. כלכלית פועלת ברחבי העולם, בין היתר בארה"ב, ישראל, קנדה, גרמניה, צרפת, שווייץ, רוסיה, הודו, ותאילנד.



באוקטובר השנה חתמה החברה הבת של כלכלית, מבני תעשייה, על הסכם מיזוג עם חברת דרבן, כך שהאחרונה תהפוך לחברה בת פרטית המוחזקת במלואה על ידי הקבוצה. לכן, בדו"חות מוצגים גם רווחים שנבעו מהמיזוג.



כ-37% מהכנסות החברה מגיעים מפעילות בישראל, כ-21% מהכנסות החברה נובעים מהפעילות בצרפת, 16% באים מהפעילות בקנדה, 10% משווייץ ו-9% מגרמניה. ההכנסות מהשכרת מבנים בישראל עלו בשיעור של 5% כתוצאה מהצמדת חוזי השכירות למדד המחירים לצרכן. דמי השכירות בחו"ל שרשמה החברה ירדו בשיעור של כ-9% כתוצאה מהיחלשות במטבעות הזרים - בעיקר היורו - וכתוצאה ממכירת נכסים בקנדה ואירופה, שהניבו בתקופה המקבילה רווח מדמי שכירות אך לא בתקופה הנוכחית.



ה-noi, שהוא הרווח הגולמי מנכסיה המניבים של החברה, בניכוי עלות ניהול ואחזקת מבנים, ירד ב-5% והסתכם ב-743 מיליון שקל. שינוי זה נובע בעיקר מהירידה בדמי השכירות, לפי החברה. בסעיף שינויים בשווי הוגן של נדל"ן רשמה החברה עלייה של 58.2 מיליון שקל לעומת ירידת ערך ברבעון המקביל של 107.7 מיליון שקל. סעיף זה בעיקר השפיע על הרווח התפעולי וגרם לעלייה.



כלכלית רשמה רווח ברבעון המקביל בגובה 12.2 מיליון שקל כתוצאה מרכישה עצמית של איגרות חוב, וברבעון הנוכחי הרווח מסעיף זה היה 1.4 מיליון שקל בלבד. כמו כן, הרווח מעלייה בשיעור החזקה הסתכם ב-36 מיליון שקל לעומת 1.6 ברבעון המקביל. כל הגורמים האלו השפיעו על הרווח הנקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully