וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחיקה: קופות הגמל ירדו בנובמבר ב-0.7%

יעל פטר

1.12.2010 / 14:55

לפי הערכות בית ההשקעות מיטב, קופות הגמל וקרנות ההשתלמות הגדולות צפויות להגיש החודש תשואה שלילית בטווח של בין 0.4% ל-0.9% - לראשונה מאז חודש מאי

קופות הגמל וקרנות ההשתלמות הגדולות (כמו גדיש, עוצמה, תמר, קה"ל וכנרת, המהוות כשליש מתעשיית קופות הגמל וההשתלמות, צפויות להציג בנובמבר תשואה נומינלית ברוטו משוקללת שלילית בטווח של בין 0.4%- ל-0.9%- - כך מעריך היום בית ההשקעות מיטב, על סמך מודל יחודי שפיתח בית ההשקעות לאומדן מקורב לתשואות של קופות הגמל בשוק. התשואות האלה מייצגות גם את התמונה בתעשייה כולה מאחר שמדובר בקופות הגדולות, שמושכות את הממוצע של הענף לסכום דומה. כלל קופות הגמל צפויות להציג תשואה משוקללת שלילית של כ-0.7%.

הירידות בכל אפיקי ההשקעה המרכזיים השפיעו על התשואות השליליות שנרשמו בקופות החודש. הירידות בשוק המניות ואגרות החוב הקונצרניות והממשלתיות היו גורם מרכזי לתשואות השליליות, אומרים במיטב. בשוק המניות בארץ נרשמה ירידה של 2.2% במדד ת"א 25 ובשוקי העולם נרשמה מגמה מעורבת.

באפיק האג"ח הקונצרני נרשמה מגמה שלילית כאשר מדד התל בונד 40 ירד ב-1.1%. איגרות החוב הממשלתיות הצמודות רשמו ירידה של 1.4% ואיגרות החוב הממשלתיות השקליות הלא צמודות ירדו החודש ב-0.5%.

בסיכום שנתי, שוק המניות הניב תשואות חיוביות כאשר מדד ת"א 25 עלה ב-8.8% ומדד ת"א 100 עלה בשיעור דומה של 8%. תל בונד 40 עלה 11.9% בסיכום השנתי, כך נמסר ממיטב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully