וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורטוגל גייסה 500 מיליון יורו בהנפקת אג"ח בריבית גבוהה ב-0.5% מההנפקה הקודמת

ניו יורק טיימס

1.12.2010 / 14:52

ההנפקה התבצעה על רקע עליות בשוקי המניות והאג"ח בעולם; הביקוש היה גבוה פי 2.5 מההיצע



פורטוגל נאלצה לשלם ריביות גבוהות בהנפקת אג"ח שביצעה היום, בסימן נוסף למתיחות הגוברת בגוש היורו. עם זאת, היורו מתחזק ובבורסות היבשת נרשמות עליות.




ממשלת פורטוגל הנפיקה היום אג"ח ל-12 חודשים בסך 500 מיליון יורו (654 מיליון דולר), בריבית ממוצעת של 5.281% - מעל לריבית של 4.81% ששילמה פורטוגל בהנפקה דומה בנובמבר, מה שמצביע על כך שהמשקיעים מבקשים תשואה גבוהה יותר על הסיכון שהם נוטלים. על אף הריבית הגבוהה, הביקוש לאג"ח היה גדול פי 2.5 מההיצע.



העלייה בריבית היתה נמוכה מזו שספגה ממשלת ספרד בהנפקה כושלת בחודש שעבר. ממשלת ספרד ניסתה בנובמבר לגייס 4-5 מיליארד יורו בהנפקת אג"ח ממשלתיות לחצי שנה ושלושה חודשים, בריבית כפולה מזו שהעניקה למשקיעים בהנפקת האג"ח הקודמת שלה.



סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (s&p) הזהירה אתמול כי היא עלולה להוריד את דירוג האשראי של פורטוגל, בשל חוסר היעילות של מדיניות הממשלה לצמצום הגירעון התקציבי. ממשלת פורטוגל לא היתה יעילה ביצירת מדיניות שתעודד יצרנות ותסייע בקיצוץ הגירעון של המדינה, נכתב בדו"ח של s&p.



עליות נרשמות כעת בשוקי האג"ח של מדינות ה-piigs באירופה (פורטוגל, איטליה, אירלנד, יוון וספרד), והתשואות עליהן יורדות, לאחר שבימים האחרונים זינקו לשיאים עקב חששות מהתפשטות משבר החוב. התשואה על האג"ח הממשלתיות של פורטוגל לעשר שנים יורדת ב-0.13% ל-6.552%; התשואה על האג"ח הממשלתיות של ספרד לעשר שנים יורדת ב-0.14% ל-5.287%.



גם בורסות אירופה רושמות עליות חדות. לונדון עולה ב-1.5%; פאריס מוסיפה 1%; בורסת מדריד מזנקת ב-3% וליסבון מוסיפה 1.1%. היורו מזנק ב-1% מול הדולר לרמה של 1.311 דולר ליורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully