וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל על כלכלית י-ם: תוצאות טובות עם יציבות בישראל ושיפור בחו"ל; מגמת השיפור בעסקי הקבוצה תמשך

TheMarker Online

1.12.2010 / 16:17

ממליצים על החברה ב"קנייה" עם מחיר יעד של 45 שקל



פרסמה אתמול, לפי הצפי, תוצאות טובות לסיכום הרבעון השלישי. להלן נקודות עיקריות:







יציבות בהכנסות מהשכרת נכסים ועלייה ב-noi – קיטון של כ-6% בשכ"ד לעומת הרבעון המקביל ויציבות לעומת הרבעון הקודם. מפילוח ההכנסות עולה כי בישראל חלה עלייה קלה של כ-0.2% בהכנסות לעומת הרבעון הקודם ובחו"ל חלה עלייה של כ-2.3% לעומת הרבעון הקודם. ה-noi המצרפי ירד בכ-3% לעומת הרבעון הקודם ועלה בכ-6% לעומת הקודם. "עיקר הגידול נבע מעלייה בהכנסות מדמי ניהול ואחזקה ומנגד ירידה בהוצאות התפעוליות", אומר היום אדר עציוני, אנליסט הנדל"ן של מגדל שוקי הון.



חלק החברה בתוצאות חברות כלולות - נרשם רווח של כ-15.3 מיליון שקל לעומת כ-7.7 ברבעון המקביל והפסד קל בקודם, הנובע בעיקר משיפור בתוצאות מירלנד.



שערוכים ותפוסה - החברה שיערכה מעלה את נכסיה בכ-58 מיליון שקל. עיקר העלייה נבעה מעליית ערך נדל"ן להשקעה בישראל ושוויץ ומנגד ירידה בקנדה ובאוקראינה. מנגד רשמה החברה ירידת ערך של כ-1.6 מיליון שקל (כ-52 מיליון במחצית) בגין ירידת ערך קרקעות ומהפחתת השקעה בקניון בהודו.



תפוסת הנכסים הכוללת עלתה לכ-89.9% לעומת 89.8% ברבעון הקודם ו-89.1% בסוף 2009. עיקר השינוי נבע משיפור קל בנכסי החברה בישראל וירידה באירופה, יציבות בנכסי מבני תעשיה ושיפור מהותי בנכסי מירלנד ברוסיה. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עמד על כ-158 מיליון שקל. נכון למועד הדו"ח לחברה נכסים לא משועבדים בהיקף של כ-471 מיליון שקל ומסגרות אשראי לא מנוצלות של כ-667 מיליון. מלבד זאת, לחברה השקעות בני"ע שאינם משועבדים של כ-79 מיליון שקל.



אנרגיה סולארית - ההכנסות בסעיף זה גדלו בכ-1 מיליון שקל לעומת הרבעון הקודם. כלכלית הקימה מתחילת השנה 25 מתקנים סולאריים בהיקף כולל של כ-50kw בירושלים, אשר תרומתם להכנסות מוערכת בכ-3.5-4 מיליון שקל (כ-5% מההכנסות בישראל) אשר באה לידי ביטוי כבר בתוצאות הרבעון השלישי. החברה מעדכנת כי קיבלה אישורים ל-6 מתקנים נוספים והיא בשלבי תכנון להקמת מערכות נוספות במישור אדומים.



"לסיכום", אומר עציוני, "כלכלית י-ם הציגה כצפוי תוצאות טובות ברבעון השלישי עם יציבות בנכסים המניבים בישראל ושיפור בנכסים המניבים בחו"ל, כאשר ראוי לציין את המשך השיפור בתוצאות מירלנד עקב ההתאוששות הכלכלית ברוסיה. החברה מדווחת על סיום שיפוץ והרחבה של מרכז מסחרי בוורשה וקבלת אישורים להקמת מרכז מסחרי נוסף בשטח של כ-12,500 מ"ר, כאשר כבר נחתמה אופציה להשכרתו."



"להערכתנו, צפוי המשך שיפור בתוצאות החברה, כאשר היא משלבת מצד אחד, פורטפוליו איכותי של נכסים מניבים במדינות מערביות והחזקה במבני תעשיה, ומצד שני, החזקות בחברות יזמיות במדינות מתפתחות, אשר מהוות אופציה להשבחה עתידית. המיזוג הצפוי עם דרבן (אסיפה ב-6.12), צפוי לחזק את מאזנה של החברה ולצרף נכסים איכותיים לפורטפוליו הקיים", מסכם עציוני.



"אנו ממליצים על החברה בהמלצת קנייה עם מחיר יעד של 45 שקל."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully