וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת הפרקליטים: נשיא ביה"ד לעבודה הציע לתווך - המדינה סירבה

חיים ביאור

1.12.2010 / 16:15

השופט שפיצר: צר לי שהמדינה דחתה את היד המושטת אליה



נשיא בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, השופט מיכאל שפיצר, הציע היום לנציגי המדינה ולוועד פרקליטי המדינה להתכנס תחת חסותו ולחדש את המו"מ ביניהם על דרישות השכר של הפרקליטים, במטרה להביא לפתרון הסכסוך ולהפסקת השביתה של פרקליטי המדינה הנמשכת כבר שבועיים. נציגי הפרקליטים, עו"ד גדי שילה והדס פורר, נענו בחיוב להצעת השופט ואולם המדינה הודיעה על סירובה לכך.



השופט שפיצר העלה את הצעתו במסגרת דיון שהתקיים אתמול באולמו בבקשת המדינה להורות לוועד הפרקליטים ולהסתדרות לאפשר לאיש הפרקליטות להתייצב לדיון שנקבע בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בפרשת בנו זיסמן והפטריארכיה היוונית, וזאת למרות שביתת הפרקליטים.המדינה מבקשת להאריך את מעצרו של זיסמן, החשוד שנמנה עם קבוצה שהונתה את הפטריארכיה היוונית לפני כעשור. זיסמן, שהיה מתווך קרקעות, נמלט מישראל לרומניה אך הוסגר לישראל לפני שבועיים.



השופט שפיצר קיבל אמנם את בקשת המדינה, שהוגשה באמצעות עו"ד תמר גולן, להורות על התייצבותו של איש הפרקליטות לדיון בביהמ"ש המחוזי בעניין בקשת הארכת המעצר לזיסמן, אך יחד עם החלטתו הוא שב וקרא לצדדים - ועד הפרקליטים מזה ומשרד האוצר מזה - לחזור לשולחן הדיונים, לנוכח הפגיעה שהשביתה גורמת לשלטון החוק ולשמירה על בטחון הציבור, כמו גם לפעילותה המשפטית של המדינה כריבון.



במהלך הדיון השופט הביע צער על כך שהמדינה סירבה לנצל את היד המושטת אליה, ולנצל את ההזמנות, שעה שכבר תלוי ועומד הליך בבית הדין, כדי להיעזר בו על מנת להביא את השביתה לסיומה, במיוחד שעה במשא ומתן מצוי במבוי סתום. הוא מתח ביקורת על המדינה ואמר כי "ישנה שניות בהתנהלות המדינה, שעה שמצד אחד היא מגישה בקשות לסעדים זמניים הקשורים לשביתת הפרקליטים, תוך שהיא טוענת לנזקים כבדים הנגרמים לה, ומנגד היא מסרבת לקחת חלק במשא ומתן בחסות ביה"ד, שניסיון העבר מלמד שלא פעם תרם רבות לסיומם של סכסוכי עבודה".



השופט הוסיף כי "מצב זה אינו ראוי ואינו תקין, ואם כוונת המדינה היא להפוך את בית הדין לערכאת ערעור על החלטות ועדת החריגים שהקימו הפרקליטים השובתים, הרי שטעות בידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully