וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת החוק לתשלום מע"מ על בסיס מזומן לעסקים קטנים אושרה בקריאה טרומית

עדיה פיטרמן

1.12.2010 / 16:15

ההצעה מבקשת להתיר לעסקים שמחזורם השנתי קטן מ-15 מיליון שקל לדווח על הכנסה החייבת במס עם קבלת התמורה



מליאת הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית את הצעת החוק המבקשת להתיר לעסקים קטנים מענפי השירותים שמחזורם השנתי קטן מ-15 מיליון שקל לדווח על הכנסתם החייבת במס רק עם קבלת התמורה - ועל הסכום שהתקבל בפועל. ההצעה מבקשת לעגן בחוק את צורת תשלום המע"מ על בסיס מזומן לעסקים קטנים, המונהג כעת על פי הוראת שעה.



ההצעה באה לפתור מצב עליו מלינים בעלי עסקים, בו הם מחויבים להעביר למע"מ את המס על הסכום שגבו בעבור כל עסקה ב-15 בחודש שלאחר הוצאת החשבונית, אף שבמקרים רבים מתקבל התשלום בגין החשבונית רק 90 או 120 יום אחרי הוצאתה.



ב-2008 החליטה רשות המסים להרחיב את הוראת השעה המאפשרת את התשלום על בסיס מזומן לעסקים מענפי השירותים שמחזורם מגיע ל-15 מליון בשנה. ההוראה חודשה והיא תקפה גם ל-2010. כעת נראה כי הדרך לעיגון הוראת השעה בחוק קרבה, זאת לאחר ניסיונות חקיקה בנושא המיסוי לעסקים קטנים שנעשו השנה ולא צלחו, בעקבות התנגדויות רשות המסים.



את ההצעה שאושרה היום בקריאה טרומית הגיש ח"כ אלכס מילר מישראל ביתנו, יו"ר ועדת המשנה לעסקים קטנים ובינוניים. כאשר הוגשה ההצעה לפני כחודש מסרו ברשות המסים כי הם עובדים על הצעת החוק דומה, ומציעים להמתין להצעת החוק הממשלתית שיגישו, שכנראה תכלול תוספות. על כך הגיב בזמנו מילר ואמר כי "אם הרשות תגיש הצעה דומה ותהיה אפשרות להרחבות ותוספות, מה טוב - אך לא נוכל לחכות להצעה אחרת שאומרים לנו כי תוגש, מאחר שכך יכולה לעבור קדנציה שלמה ודבר לא יקרה. יש כאן ציבור שצריך לתת לו מענה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully