וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיסות לכל ארה"ב? לא ברמת הבטיחות הנוכחית

זוהר בלומנקרנץ

1.12.2010 / 17:33

הסכם תעופה חדש שנועד לפתוח את שמיים שבין ישראל לארה"ב, תקוע בשל הורדת ישראל לדירוג בטיחות נמוך שהקפיא את מצב התעופה בין המדינות

שר התחבורה, ישראל כץ, ושגריר ארה"ב בישראל, ג'יימס ב. קנינגהם, חתמו היום (ד') על הסכם תעופה חדש לפתיחת השמיים, שיאפשר לחברות תעופה מישראל לטוס לכל יעד בארה"ב ללא הגבלה.

אולם, ההסכם החדש שנחתם בלשכת שר התחבורה בירושלים, הוא חסר כל תועלת בשלב זה, שכן חברות התעופה הישראליות לא תוכלנה לממשו, כל עוד לא תוחזר ישראל לרמת בטיחות הטיסה הגבוהה - קטגוריה 1. זאת משום שעם הורדת הדירוג של ישראל, הוקפא מצב התעופה בין שתי המדינות.

עדיין לא ברור מתי תשוב ישראל לרמת בטיחות הטיסה הגבוהה. רק השבוע נחשף כאן לראשונה, כי משלחת הייעוץ של רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב, ה-faa, השהתה את המשך ביקוריה והסיוע לישראל בהליך החזרתה לקטגוריה 1, בשל הזמן הממושך הנדרש עד לאישור חוק הטיס החדש, המהווה בסיס לחזרה. החוק נמצא עדיין בהליך אישורה של ועדת הכלכלה של הכנסת. רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב הורידה לפני כשנתיים את דירוג בטיחות הטיסה של ישראל, בגלל כשלונה בביקורות.

מנהל אגף בכיר להסברה ויחסים בינלאומיים במשרד התחבורה, אבנר עובדיה, מסר כי "שר התחבורה ביקש מהשגריר האמריקאי לסייע לישראל במימוש ההסכם שנחתם מייד עם השלמת החקיקה של חוק הטיס בכנסת, ועוד לפני אישור התקנות בוועדת הכלכלה". עובדיה טען כי משרד התחבורה עומד בפני השלמת החקיקה ומזה זמן רב שרשות התעופה האזרחית (רת"א) פועלת לעדכון מאות תקנות ונהלים חדשים".

הסכם התעופה האחרון בין ישראל לארה"ב שעודכן ב-2001 הגביל עד כה את טיסותיהן של חברות תעופה ישראליות לניו יורק ולעשרה יעדים נוספים בארה"ב בלבד. כמו כן, לאותן חברות יש זכות להפעיל טיסות במסגרת הסכמי "קוד שרינג" בלבד בין ישראל ל-28 יעדים בארה"ב.

ההסכם החדש יאפשר לראשונה לחברות תעופה ישראליות לטוס בלא הגבלה לכל יעד בארה"ב ולהמשיך מארה"ב לכל יעד אחר ברחבי תבל. בנוסף לכך, תותרנה נחיתות ביניים עם נוסעים ללא הגבלה בתוך ארה"ב.

יצויין, כי הסכם התעופה בין ישראל לארה"ב, שנחתם ע"י השר כץ ושגריר ארה"ב בישראל, נחתם בראשי תיבות באפריל האחרון בוושינגטון ע"י מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) גיורא רום וסגן שר החוץ של ארה"ב, רוברט הורמץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully