וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: החברות הסלולריות יוכלו יוכלו להמשיך ולנהל מאגרי מידע אודות הלקוחות

שני מזרחי

1.12.2010 / 16:39

"שמירת רישומי השיחות למטרות בקרה ודיווח מותרת על פי חוק הגנת הפרטיות", נכתב בהחלטה



בית המשפט המחוזי בתל אביב בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים דחה אתמול (א'), תביעה ייצוגית שהגיש עו"ד אמיר לירן בדרישה שהחברות הסלולריות פרטנר ופלאפון ימחקו את מאגרי המידע שלהן אודות הלקוחות ובהם פרטי השיחות שעורכים, מספר היעד, משך השיחה והמועד שבו קוימה כל שיחה.



לדברי עו"ד לירן שהגיש את התביעה, הרי שמאגרי מידע ממוחשבים אלה נחוצות לחברות רק לצורך חיוב הלקוחות בתשלום עבור השירותים שקיבלו ועל כן, בסוף החודש, לאחר שהוסדרה התמורה, לחברות אין יותר עניין במידע זה ועליהן למחוק את הרישומים ממאגרי המידע.



עורכי הדין ירון רייטר ודנה אמיר שייצגו את חברת פרטנר טענו בכתב ההגנה כי המידע השמור מהווה חלק חשוב בפעילות העסקית שלהן וכי המידע שנצבר משמש אותן למגוון צרכים. בין היתר, לצורך התחשבנות עם צדדים שלישיים, בקרה פנימית ודיווח לרשויות המס ולמשרד התקשורת.



גם היועץ המשפטי לממשלה, שנתן את חוות דעתו באשר לסוגיה כתב כי כל עוד רישומי השיחות נשמרים במאגרי המידע לצרכים לגיטימיים של הנתבעות ותוך נקיטת אמצעי הזהירות הדרושים למניעת שימוש לרעה במידע זה, אין יסוד לחייבן למחוק מידע זה ממאגרי המידע.



השופטת ברון כאמור, קיבלה את עמדת החברות הסלולאריות והיועץ המשפטי לממשלה ודחתה את התביעה נגד החברות. בהחלטתה כתבה השופטת: "השימוש שעושות הנתבעות לטענתן ברישומי השיחות שבמאגרי המידע הוא רב ומגוון וחורג מן היחסים שבינן לבין לקוחותיהן".



השופטת הוסיפה כי גרסת החברות לא נסתרה וכי: "די בכך על מנת לדחות את טענתו של התובע, לפיה במקרה של הסדרה סופית של התמורה עבור שיחות מסוימות אין לנתבעות עוד צורך במידע הנוגע לשיחות אלה".



"יתרה מכך, היועמ"ש לממשלה קובע בחוות דעתו כי לגופים העוסקים באספקת שירותי תקשורת סלולרית יש צורך ברור בשמירה המידע על השירותים שניתנו על ידם במהלך ניהול עסקיהם", בין היתר לצורך ניהול פנקסי חשבונות ואף לצורך חקירה ומניעה של עבירות, על ידי משטרת ישראל ורשויות המס".



לאחר שדחתה השופטת ברון את התביעה הורתה לעו"ד לירן לשלם הוצאות משפט בסכום של כ-20 אלף שקל - כ-10,000 שקל לכל נתבעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully