וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזי לנדאו למנכ"ל נובל אנרג'י: "ביקשתי מנתניהו שיסיר את המכשולים שהערימה ועדת ששינסקי"

ליאור זנו

1.12.2010 / 16:59

שר התשתיות הוסיף כי "ראש הממשלה יפעל כדי להסיר את אי הוודאות השורה על המגזר מאז פורסמו המסקנות"



"אנו שמחים מאוד על תגליות הגז הטבעי וחושבים כי לעם ישראל מגיע להנות מהגז - אך בראש ובראשונה על ידי הוזלת החשמל, שייצורו מגז טבעי מוריד את מחירו לצרכן", כך אמר היום שר התשתיות עוזי לנדאו, בפתח פגישתתו עם צ'ארלס דווידסון, מנכ"ל נובל אנרג'י, השותפה והמפעילה של קידוחי "תמר" המוכחים וקידוח "לוויתן" המתנהל בימים אלו.



לנדאו, הידוע כמי שביקר את עיתוי הקמת ועדת ששינסקי, אמר כי "הדבר החשוב ביותר כרגע, בתהליך הפקת הגז הטבעי מתמר והבאתו לצרכן, הוא להסיר את כל המכשולים שוועדת ששינסקי הערימה על ספקיות הגז".



"פניתי לראש הממשלה בבקשה שיאיץ את התהליך, ולמעשה נפגשתי עימו אף היום. נתניהו רואה את החשיבות של התהליך והוא יפעל כדי להסיר את אי הוודאות השורה על המגזר בשל המלצות הוועדה - כבר בתקופה הקרובה".



במכתב ששלח לנדאו לראש הממשלה לפני כשבועיים כתב כי שותפות מאגר הגז הטבעי בתמר הקפיאו כליל את פיתוח המאגר מאז פרסום טיוטת המלצות ועדת ששינסקי. לנדאו לא פירט במכתב את הסיבה להקפאה, אך טען כי הקמת ועדת ששינסקי עירערה את היציבות בענף וכי "היזם אינו יכול להתחייב לאספקה במועד בפני צרכנים פוטנציאליים, שחייבים מצדם לחתום על הסכם רכישת גז לאלתר. במצב אי הוודאות הקיים ובאין רכישות ארוכות טווח של צרכנים, גם המערכת הבנקאית אינה ממהרת לממן את הפרויקט".



דווידסון מצידו אמר לשר התשתיות כי "זהו תמיד תענוג גדול להגיע לישראל. תמיכתו של מר לנדאו חשובה לנו. אנחנו חושבים שהגז הטבעי יספק יתרונות רבים לישראלים ומתכננים בביקור הקרוב לדבר על הנושאים הבוערים". לשאלת themarker אם הגעתו לארץ קשורה לקידוח לוויתן המתנהל בימים אלו ומתקרב לישורת האחרונה, סרב דווידסון להגיב.



בהמשך היום ייפגש דווידסון עם שר האוצר, יובל שטייניץ, התומך במסקנות ועדת ששינסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully