וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית לצמצום הגירעון בתקציב הממשל בארה"ב תביא לחיסכון של 4 טריליון דולר

סוכנויות הידיעות

1.12.2010 / 18:45

ועדה שמונתה על ידי אובמה גיבשה את התוכנית, ותקיים הצבעה על אישורה ביום שישי



טיוטה מתוקנת של תוכנית להתמודדות עם הגירעון בתקציב הממשל בארה"ב שפורסמה היום אמורה להביא לחיסכון של ארבעה טריליון דולר בהוצאות הממשל עד שנת 2020.



התוכנית, שפורסמה על ידי הנציבות הלאומית לאחריות ורפורמה תקציבית (ncfrr), תביא לעלייה הדרגתית בגיל הפרישה בארה"ב ל-69 שנים עד שנת 2075, ממליצה על קיצוצים בתוכניות הביטוח הרפואי מדיקר ומדיקייד, ומציעה לקצץ 200 אלף עובדים במגזר הציבור עד שנת 2020 לצד קיצוצים בתקציב הבטחון.



"אחרי כל הדיבורים על חוב וגירעונות, הגיע הזמן שמנהיגי ארה"ב ינקטו במעשים", נכתב בדו"ח. "העידן של הכחשת החוב הסתיים, ואין עוד דרך חזרה".



הטיוטה המתוקנת של התוכנית כוללת קיצוצים נרחבים יותר בהוצאות הממשל מאשר הגירסה הקודמת שפורסמה בחודש נובמבר על ידי הנציבות - ועדה בת 18 חברים משתי המפלגות הפוליטיות הגדולות בארה"ב אשר מונתה על ידי הנשיא אובמה. כמו כן, כוללת התוכנית העלאת שיעור המס על רווחי הון ודיווידנדים. שיעור המס על בנזין בארה"ב אף הוא יועלה על פי התוכנית, ב-15 סנט לגאלון, בין השנים 2013 ל-2015.



הגירעון בתקציב הממשל בארה"ב הסתכם בשנה שעברה בקרוב ל-1.3 טריליון דולר - הגירעון השני בגובהו מעולם. אישור תוכנית צמצום הגירעון מחייב את תמיכתם של 14 מתוך 18 חברי הנציבות, וההצבעה על התוכנית צפויה ביום שישי, לאחר שההצבעה שתוכננה במקור ליום שני, נדחתה. במקרה שהתוכנית תאושר, היא תועבר לדיון בקונגרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully