וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שותפות בשליטת שטיינמץ רכשה 50% מהזכויות ב-6 רישיונות החיפושים במים עמוקים "פלאג'יק"

ליאור זנו ומיכאל רוכוורגר

1.12.2010 / 20:27

סכום העסקה אינו ידוע, והיא עדיין תלויה באישורו של הממונה על הנפט במשרד התשתיות



איש העסקים הישראלי בני שטיינמץ שב לזירת חיפושי הגז הימיים בישראל. שותפות בשליטת קבוצת שטיינמץ רכשה 50% מכלל הזכויות ב-6 רישיונות החיפושים במים עמוקים "פלאג'יק", שבשליטת המשקיע האמריקאי פרנטיס טומלינסון ואדוארד מוזס.



סכום העסקה אינו ידוע, והיא עדיין תלויה באישורו של הממונה על הנפט במשרד התשתיות, ואין ודאות כי יחליט לעשות כן.



בהקשר לזירת הגז הטבעי הישראלי, נודע שטיינמץ כמי ש"פיספס" את תגליות הגז הטבעי ב"תמר" ו"דלית" מול חופי חיפה. שטיינמץ החזיק יחד עם הגיאולוג יוסי לנגוצקי בשותפות מוגבלת (stx), שבבעלותה היו 5% מזכויות הקידוחים, ואולם הוא פרש מקבוצת השותפות בקידוחים חודשיים לפני שאלה החלו, ולנגוצקי - שלא הספיק למצוא משקיע אחר - איבד את זכויותיו בהם.



המשא ומתן התנהל עם פרנטיס טומלינסון, מי שהיה המתווך בעסקה מטעם חברת pelagic exploration company מוויומינג ארה"ב, אך הפך באחרונה לבעליה. לבעלי פלאג'יק הקודמים הובטחו עד 5% "תמלוגי-על" במידה שיימצא גז או נפט ברישיונות בתמורה להעברת החברה לטומלינסון. לאחרונה דיווחו גם של צחי סולטן של נוחי דנקנר ורציו כי הן מנהלות משא ומתן על הרישיונות.



6 רישיונות פלאג'יק נמצאים במעמקי הים התיכון וגובלים ממזרח בשטחי רציו-ים, בהם נמצא מבנה "לווייתן"; בדרום-מערב בשטח היתר מוקדם "גל"; ובמערבם בשטחי "בלוק 12" בקפריסין, את הרישיונות "ישי", "עדיתיה", "ללה", "יהב", "יועד" ו"אילה" רכשה חברת פלאג'יק במארס האחרון, הם בחזקתה עד סוף פברואר 2012 ומשתרעים על שטח כולל של כ-2 מיליון דונם.



בספטמבר האחרון חתמה שותפות חיפושי הנפט הזדמנות ישראלית על הסכם לרכישת 10% מהרישיונות מששת הרישיונות תמורת 2.5 מיליון דולר.



מקבוצת שטיינמץ נמסר בתגובה כי :"מדובר בהחלטה אסטרטגית לטווח ארוך. אנו רואים פוטנציאל גדול לתחום הגז והנפט בישראל ומתכוונים לידי ביטוי את ניסיוננו העשיר בתחום מחצבי הטבע והגז. ההשקעה תתבצע תוך התמקדות במציאת שווקים בינלאומיים לגז".



בקבוצה הוסיפו כי: "אנו מתכוונים לפעול במהירות לאחר פרסום ההוראות החדשות של משרד התשתיות לקבלת כל האישורים הנדרשים משרד התשתיות לצורך העסקה. כשאנחנו מתכוונים לפעול בלוחות זמנים קצרים כדי לבצע הן את הסקרים הססמיים והן את קידוחי האקספלורציה על מנת לעמוד בלוחות הזמנים".



כן סיכמו בקוצת שטיינמץ כי :"אנו שמחים על שותפות עם פלאג'יק וחברת edc שהנם בעלי וותק וניסיון בחיפוש וקידוח בארות גז. אנו בטוחים ששיתוף הפעולה בין הצדדים יביאו לבניית נבחרת אופטימלית לצורך עמידה באתגרים העומדים בפני הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully