וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זז הצידה: עופר נמרודי התפטר מתפקיד מנכ"ל מעריב החזקות

אופיר בר-זהר

1.12.2010 / 22:37

לפי ההערכות, לא ימונה בשלב זה מנכ"ל חדש, כאשר המהלך הוסבר כ"פינוי הדרך" מצד נמרודי עבור רכיב



עופר נמרודי יחדל לשמש מנכ"ל - כך מסרה החברה הערב החברה בהודעה לבורסה. נמרודי שימש מנכ"ל של חברת מעריב החזקות אשר מחזיקה בעיתון, כאשר כמנכ"לית העיתון עצמו משמשת אווה מדז'יבוז'. לפי הערכות לא ימונה בשלב זה מנכ"ל חדש כאשר המהלך הוסבר כ"פינוי הדרך" מצד נמרודי עבור רכיב.




כזכור, רכיב נכנס לפני כמה חודשים כמשקיע למעריב, ורכש 44% מהעיתון. על פי הסכם הרכישה עם נמרודי, לרכיב, שגם מונה ליו"ר הדירקטוריון, זכות למנות או לפטר כל עובד בחברה ובחברות בת שלה לרבות חברים בצוות ההנהלה - למעט דירקטורים - "לפי שיקול דעתו הבלבדי והמוחלט".



בנוסף מקנה ההסכם לרכיב שליטה מוחלטת בשכר נושאי המשרה, והוא אף מורשה להמליץ על שינוי בתנאי ההעסקה של עובדים. אם המלצותיו לא יתקבלו - רכיב רשאי לדרוש כינוס אסיפה של בעלי המניות, כשהכשרת היישוב התחייבה לתמוך בהמלצותיו בישיבות אלה.



מעריב אחזקות דיווחה השבוע על תוצאותיה העסקיות ברבעון השלישי 2010 והציגה ירידה של כ-21% בהכנסות הרבעוניות, אשר הסתכמו בכ-77.3 מיליון שקל בהשוואה לכ-98.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התפעולית מציגה החברה הפסד, שנבע מפעילותה השוטפת, של כ-28.5 מיליון שקל בהשוואה להפסד של כ-8 מיליון שקל ברבעון המקביל. העלייה בשיעור ההלוואות אשר החברה נטלה לטווח עד שנה, החמירה את המצב. בשורה התחתונה הפסדה הנקי של מעריב גדל פי 3 לעומת הרבעון המקביל ב-2009 והסתכם בכ-32.7 מיליון שקל.



הרעה זו בתחום ההכנסות הוסברה על ידי החברה עקב קיטון בהכנסות ממודעות והפצה. מדירקטוריון החברה נמסר כי, "ריבוי אמצעי התקשורת, הביאו להגברת התחרות, להסטת תקציבי פרסום מהעיתונות הכתובה המסורתית לחינמונים, לטלוויזיה ולאינטרנט ולשחיקה במחירי הפרסום בעיתונות".



כמו כן, הדירקטוריון מציין את ההשקעה המסיבית של עיתונים מתחרים בהפצה ובשיווק כאחד הגורמים הדומיננטיים לפגיעה בהכנסות החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully