וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות

ליאור זנו

1.12.2010 / 23:30

יום המסחר בבורסת ניו יורק נסגר במגמה חיובית על רקע פרסום נתוני מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור. דאו ג’ונס עלה ב-2.3%, נאסד"ק הוסיף 2% לערכו ו-S&P 500 התחזק ב-1.6%

יום המסחר השלישי בשבוע בוול סטריט נחתם בעליות שערים על רקע פרסום נתוני מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור, שהגיעו לאחר נתונים מעודדים נוספים משוק התעסוקה. מדד דאו ג’ונס עלה ב-2.3% לרמה של 11,255 נקודות, נאסד"ק הוסיף 2% ל-2,549 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-1.6% ל-1,206 נקודות.

משבר החובות באירופה מתפשט לליבן של מדינות גוש היורו, 16 המדינות החולקות את המטבע האירופי, בעקבות ספקות המשקיעים בנוגע ליכולתה של בלגיה להקטין את גירעונותיה, כך דיווחה בלומברג. הפער בין התשואה על האג"ח הממשלתיות הבלגיות ל-10 שנים, לעומת האג"ח הגרמניות - הנחשבות בטוחות יחסית - התרחב לכדי 1.39% אתמול בבריסל, הפער הרחב מאז 1993.

טיוטה מתוקנת של תוכנית להתמודדות עם הגירעון בתקציב הממשל בארה"ב, שפורסמה היום, אמורה להביא לחיסכון של ארבעה טריליון דולר בהוצאות הממשל עד שנת 2020. התוכנית, שפורסמה על ידי הנציבות הלאומית לאחריות ורפורמה תקציבית (NCFRR), תביא לעלייה הדרגתית בגיל הפרישה בארה"ב ל-69 שנים עד שנת 2075, ממליצה על קיצוצים בתוכניות הביטוח הרפואי מדיקר ומדיקייד, ומציעה לקצץ 200 אלף עובדים במגזר הציבור עד שנת 2020 לצד קיצוצים בתקציב הבטחון.

יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי הזהיר אמש (ג’) כי תקופה ממושכת של אבטלה גבוהה עלולה להוביל לעלייה בהוצאות הרווחה, בעוד שהוא ועמיתיו הגנו על מדיניות הבנק הפדרלי. במהלך מפגש עם חמישה מנהלי חברות, ביניהם המנכ"לים של יבמ ופורד, שנערך באוניברסיטת אוהיו, הדגיש ברננקי את חשיבות רכישות האג"ח להמרצת הכלכלה וליצירת משרות. "אנחנו לא צומחים בקצב מהיר מספיק בכדי להפחית את שיעור האבטלה", אמר.

בזירת המקרו האמריקאית, מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בארה"ב ירד בנובמבר, אולם עדיין נותר ברמה המשקפת צמיחה בפעילות המגזר. המדד ירד בחודש שעבר לרמה של 56.6 נקודות לעומת רמה של 56.9 נקודות באוקטובר - מסר היום מכון המחקר ISM. כלכלנים צפו ירידה של המדד לרמה של 56.5 נקודות.

המגזר הפרטי בארה"ב רשם את העלייה החדה ביותר במספר המועסקים בחודש נובמבר זה שלוש שנים - על פי נתוני חברת ההשמה ADP שפורסמו היום. על פי ADP, נוספו למגזר הפרטי בחודש שעבר 93 אלף משרות, וזאת לאחר עלייה של 43 אלף משרות באוקטובר. למגזר השירותים נוספו 79 אלף משרות בנובמבר, בעוד שהתעסוקה במגזר הייצור הוסיפה 14 אלף משרות. העלייה היתה חדה מתחזיות אנליסטים, אשר צפו כי למגזר הפרטי יתווספו 58 אלף משרות בנובמבר.

מדד הפיריון עלה ב-2.3% ברבעון השלישי 2010, בהתאם לתחזית האנליסטים אשר צפו לעליה של 2.4%. עם זאת, מדובר בשיפור משמעותי יחסית לרבעון השני השנה בו דווח על שיפור של 1.9% בלבד.

שוק המכוניות בארה"ב ממשיך להתאושש, וקצב המכירות מתקרב לרמתו הגבוהה ביותר מאז השקת תוכנית "מזומנים תמורת גרוטאות" בארה"ב בשנה שעברה. שלוש יצרניות הרכב האמריקאיות הגדולות - ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר - דיווחו על צמיחה דו-ספרתית במכירותיהן בארה"ב בנובמבר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully