וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך שרדו העסקים את התקלה של סלקום?

עדי דברת מזריץ ורינה רוזנברג

2.12.2010 / 8:15

"נוצר הרבה בלגן והעבודה כמעט שהושבתה", סיפרו בעלי עסקים שנאלצו לעבור את היום בלי לקבל ולהוציא שיחות. "האירופאים לא האמינו שרשת סלולרית יכולה ליפול לכל כך הרבה זמן"

התקלה אתמול ברשת גרמה לתקלות בלתי צפויות בבתי עסק רבים. סוכני שטח וטכנאים המנויים לחברה לא יכלו ליצור קשר עם לקוחות, שיחות טלפון שנקבעו מראש לא יצאו לפועל ובעלי עסקים רבים לא יכלו לנהל את יום עבודתם כשורה. לפתע נוצרה תלות בלתי מוכרת של שהייה על יד מכשיר טלפון קווי במטרה להתקשר.

"זה תוקע את העבודה. אי אפשר לשלוח מידע. מחלקי הסחורה בסניפים מודיעים דרך הסלולר מה הם כבר חילקו, והם אמורים לקבל את ההוראות לאיזה סניף לגשת. נוצר הרבה בלגן והעבודה כמעט שהושבתה", מספר בכיר באחת מחברות המזון הגדולות על השפעות התקלה בסלקום.

רשת דומינוס פיצה, למשל, תלויה בסלקום במערך ההזמנות דרך האינטרנט שלה. "כרגע יש לנו בעיה כי חצי מהמכירות שלנו הן דרך האינטרנט, ומי שרוצה לשלם במזומן מקבל מאתנו מסרון עם קוד שהוא צריך להקליד למערכת ורק אז מתבצעת ההזמנה. כל מערכת שיגור המסרונים שלנו יושבת על קו של סלקום. אז אי אפשר לשלם במזומן אלא באשראי או להתקשר לסניף. כמובן שזה פגע לנו במספר ההזמנות", סיפר יוסי אלבז, מנכ"ל דומינוס פיצה.

"גם מבחינת ההתנהלות מול ספקים - נאלצנו לעבור לבזק ולמיילים וכל שגרת העבודה השוטפת היא שונה ושקטה. זה מייצר שקט מצד אחד, ומצד שני זה מעצבן. התלות שיש היום ברמת הטכנולוגיה והתקשורת היא מטורפת", הוסיף אלבז.

לעומתם, יש כאלה שדווקא שמחו מהחופשה הכפויה מהסלולר. "אני הייתי שמח אם לא היו טלפונים סלולריים לעוד כמה חודשים טובים. ככה היה לנו קצת שקט", אומר אבי שומר, הבעלים של רשת צומת ספרים. "כולנו בחברה מנויים לסלקום וזה לא השפיע עלינו כל כך, אפשר לחיות טוב מאוד גם ככה. אם בדרך כלל אנחנו מדברים עם החנויות דרך הטלפונים הסלולריים, אז אתמול דיברנו איתן דרך הטלפונים הנייחים. אנשים סתם נלחצים".

"יום החיוב נדחה"

גם העסקים הקטנים והבינוניים נפגעו מהתקלה. רוני מרום מדנטל דפו וול, חברה לאספקת צרכים וחומרים דנטליים למרפאות השיניים, גובה את החשבונות מלקוחותיו ביום הראשון של כל חודש. ואולם אתמול הוא נתקל בבעיה: הוא לא יכול היה להוציא שיחות שכן המרכזייה שעמה פועלת החברה היא של סלקום, וגם המכשירים הסלולריים האחרים שהיו זמינים שייכים לחברה.

"המשמעות מבחינתי היא שלא תהיה סליקה של החיובים מחר, אלא רק בשבוע הבא. אני בכלל לא רוצה לחשוב מה עבר על סוכני השטח שלי. לא הצלחתי להשיג אותם ואין לי מושג אם הסחורה הגיעה ללקוחות בזמן. הם גם לא הצליחו להשיג אותנו כדי לקבל את השירות השוטף מהמשרד", סיפר אתמול מרום.

רפי אלימלך, מנכ"ל ובעלים של ל.מ, עולם של כוח אדם, היה באמצע שיחת ועידה חשובה עם מנכ"ל חברת כוח אדם מרומניה שעמה הוא מנהל במשא ומתן ארוך, כשהסלולרי שלו שבק חיים. "קיימתי שיחה עם הבעלים של החברה וגם עם עורך הדין שלו כשהשיחה נותקה באמצע. עד שהגעתי למשרד והצלחתי לחזור אליהם מטלפון קווי לקח לפחות שעה. היחס שלהם היה קריר מאוד. זה נשמע להם כמו המצאה ולא נראה שהם האמינו לי. אני לא חושב שנפלה לי העסקה, אבל הם לא האמינו שרשת סלולרית יכולה ליפול לכל כך הרבה זמן. הם ניסו לחזור אליי ולא הצליחו. הם חשבו שאני מתחמק. היה מאוד קשה להסביר להם את מה שאירע", אמר.

היו גם אנשים שלא הצליחו להגיע לפגישות עבודה לא הצליחו לעדכן על כך. יואל גרינבוים, מנכ"ל משותף בחברת ארומה לייף מוצרי בריאות טיפוליים, חיכה במשרדו לאנשי משרד הפרסום שלו, לקראת פגישה מסכמת על פרזנטציה חשובה שאמורה להיערך בשבוע הבא עבור חברה אירופית. "הם לא ידעו מהו המיקום המדויק של המשרדים כי הם נמצאים במושב, ולא היתה להם כל דרך ליצור עמי קשר, אז הם פשוט חזרו על עקבותיהם והפגישה בוטלה. אנחנו בלוח זמנים מטורף מבחינת הפרזנטציה הזאת ועוד צריך לתרגם אותה לאיטלקית. זה עיכוב רציני וצפוי שיצור עבורנו בעיות", אומר גרינבוים.

מנותקים מהמשפחה

המצב שבו פתאום לאנשים לא היתה דרך לתקשר, ללא כל הודעה מוקדמת, גרמה לחלקם לדאגה: דנה סגל מתל אביב, למשל, סיפרה כי ניסתה להשיג את בן זוגה שבמילואים במשך כל שעות הבוקר, אך ללא הצלחה. רק כעבור כמה שעות גילתה כי הבעיה היא בסלקום.

במקרה של לילך עומרד, קוסמטיקאית פרא-רפואית, היא הותירה את בתה בת ה-11 לבדה בבית הספר. "בדרך כלל הילדה מתקשרת אלי כשהיא מסיימת את הלימודים ואני באה לקחת אותה, אבל מאחר שהיא לא התקשרה, לא באתי. לקח הרבה זמן עד שקלטתי שהיא כנראה מנסה להתקשר ולא מצליחה, כי לא ידעתי על התקלה. הגעתי לבית הספר ומצאתי את הילדה יושבת שם ובוכה", מספרת עומרד.

חברת טלפארמה, בית המרקחת הישיר הראשון והגדול בישראל השייכת לקבוצת פישמן רשתות, וכן בעלת הזיכיון לשיווק והפצת תרופות של משרד הביטחון - חוותה אתמול קשיים רבים בתפעול השוטף של העסק.

ניצן שקל, מנכ"ל טלפארמה, סיפר כי בעקבות התקלה נוצרו כמה בעיות: לקוחות שרצו להתייעץ עם הרוקחים של החברה לא הצליחו להשיג אותם; החברה לא הצליחה לשלוח הודעות טקסט ללקוחות במטרה לעדכן אותם שהמוצר שהם הזמינו הגיע; והיתה בעיה בתהליך ההפצה של תרופות לנכי צה"ל: האנשים שהיו אמורים לקבל את התרופות לא הצליחו ליצור קשר עם השליחים וגם השליחים לא הצליחו להשיג את הלקוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully