וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההנחה במס שבח: תושבת ארה"ב החליטה להוציא למכירה 19 דונם ברחובות

שלומית צור

2.12.2010 / 8:39

על השטח ניתן להקים מבנה תעסוקה בן חמש קומות



האם תוכנית האוצר לעודד בעלי קרקעות למכור אותן באמצעות הפחתה במס שבח מתחילה לשאת פרי? אם לשפוט לפי המקרה הבא, נראה שכן.



אישה יהודייה תושבת בוורלי הילס בלוס אנג'לס מציעה למכירה שטח של 19 דונם ברחוב גד פיינשטיין במתחם הו רוביץ ברחובות, המיועד לתעסוקה. השטח הוא חלק ממתחם בן 573 דונם הממוקם מדרום למפעל יפאורה, שהופשר לפני כמה שנים לבניית אזור תעסוקה.







לדברי עו"ד מרים דונין, המייצגת את בעלת הקרקע, הסיבה למכירה היא ההקלות הצפויות במס שבח: "עקב הוראת השעה העומדת להיכנס לתוקף בתחילת 2011, שלפיה שיעור המס למי שרכשו קרקעות בשנים 1964-2001 יופחת מ-50% ל-25% מהרווח, גדלה הכדאיות לבצע את מכירת הנכס".



על פי תוכנית בניין העיר הקיימת, על כ-8.8 דונם מתוך כלל השטח קיימות זכויות בנייה בגובה 190% להקמת מבנה בן חמש קומות, משמע 16.7 אלף מ"ר שייעודן תעשייה, מסחר ומשרדים. לדברי מנהלת המחלקה המסחרית באנגלו סכסון נס ציונה ורחובות, יעל נעמן, מחירי הקרקעות במתחם הורוביץ הם כ-1.25 מיליון שקל לדונם - המיועדים לבנייה. "מדובר באזור תעסוקה מתפתח בצפון רחובות, שבחלקו הדרומי כבר החלו להיבנות כמה מבני תעסוקה. מאחר שאין אזורי תעסוקה חדשים באזור, זהו למעשה האזור האחרון בצפון העיר המיועד לאזור תעסוקה חדש", אומרת נעמן.



התוכנית לאזור התעסוקה הורוביץ התגלגלה במסדרונות התכנון כ-15 שנה, עד שקיבלה תוקף בשנים האחרונות. בעיריית רחובות הדגישו כי מתחם הורוביץ לא יתחרה בפארק המדע ואופיים של המתחמים יהיה שונה. פארק המדע יישאר מוביל בתחום ההיי-טק והשימושים במתחם הורוביץ יהיו, בנוסף למשרדים ולהיי-טק, גם לתעשייה ולמסחר. במתחם צפוי להיבנות גם קאנטרי קלאב ומרכז ספורט עירוני. בחלקו הדרומי של המתחם מתוכננת הקמת פאוור סנטר - מרכז קניות פתוח - ובו עוגן מסחרי נרחב של כ-32 אלף מ"ר בנוי, שיכלול גם תחנת רכבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully