וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב החשש ממשבר חובות במדינות ה-PIIGS: אפי אירופה דוחה את ההנפקה בפולין

ואדים סבידרסקי

2.12.2010 / 10:54

מנכ"ל החברה אבי ברזילי: לא ננפיק השנה; נמתין להתייצבות בשווקים וביורו



רם עוזרי וואדים סבידרסקי



אפי אירופה מקבוצת של לב לבייב דוחה את הנפקתה בבורסת ורשה, פולין. בחברה מסבירים כי הדבר נעשה לאור "תנאי שוק בלתי יציבים השוררים בשוקי ההון הבינלאומיים רלוונטיים". החברת הנכדה של אפריקה נכסים תיכננה לגייס במזרח אירופה כ-100 מיליון יורו לפי שווי של מינימום כ-390 מיליון יורו, לצורך המשך פיתוח הפרויקטים שלה במרכז ובמערב אירופה.



ההערכה היא כי החששות מחזרתו של משבר החובות במדינות ה-piigs הובילו את הנהלת החברה להחלטה זו. אם יוחלט לחדש את הליכי ההנפקה, צפויה החברה לתקן את תשקיף ההנפקה, התקף לשנה, ולאשרו מחדש באמצעות רשויות בהולנד. עם זאת, בחברה מציינים כי אין ודאות כי מהלך ההנפקה יבוצע בעתיד.



למרות אי היציבות בשוקי ההון בעולם מתחילת השנה, השלים המדד המוביל בבורסת ורשה עלייה של כ-15.4% מינואר. בשבוע הראשון של נובמבר, הגיע המדד לשיא ומאז נסוג בכ-3.4%.



אבי ברזילי, מנכ"ל אפי אירופה מסביר כי ההחלטה נגרמה בעקבות התנודתיות בשוק, גורם בעל חשיבות עליונה בהנפקות ראשוניות כאשר מדובר בגיוס סכום מתוכנן מראש. כמו כן מציין ברזילי את החלשות היורו מול המטבעות בעולם ומול הזלוטי פולני בפרט, משום שההנפקה מתבצעת בזלוטי והפעילות אפי אירופה הינה ביורו, כך שירידת שער של כ-4% בתקופה האחרונה הינה משמעותית ותומכת בדחיית המהלך.



עוד מוסיף ברזילי כי ההנפקה לא תתבצע השנה בכל מקרה, עקב הקרבה לחג המולד וההמתנה להתייצבות בשווקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully