וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוחי דנקנר רכש יחידות השתתפות ואופציות של מודיעין ב-7.2 מיליון שקל

ליאור זנו

2.12.2010 / 11:05

יחידות ההשתפות של מודיעין נמצאות במגמת ירידה מזה חודש וחצי



יחידות ההשתתפות של , שבשליטת צחי סולטן ואי.די.בי של נוחי דנקנר, סובלות ממגמה שלילית כבר כחודש וחצי. אתמול, החליט דנקנר שזה הזמן לקנות. קבוצת שבשליטתו רכשה יחידות השתתפות ואופציות ב-7.25 מיליון שקל.



דנקנר רכש 139.7 מיליון יחידות השתתפות של מודיעין במחיר של 4.68 אגורות, ובסך הכל ב-6.5 מיליון שקל. את יום המסחר החלה מודיעין במחיר של 4.7 אגורות ונחתמה ב-5 אגורות, עליה של 6%, שהייתה חריגה יחסית לתקופה האחרונה. בנוסף, רכש 57.7 מיליון כתבי אופציה מסדרה 6, במחיר של 1.3 אגורות לאופציה, ובסך הכל ב-750 אלף שקל נוספים.




במקביל לרכישות של דנקנר, היו אתמול גם מי שניצלו את העליות של 6% במחיר המניה כדי למכור. משקיע הנפט עזריאל זולטי מכר 32.5 מיליון יחידות השתתפות במחיר 5.2 אגורות ובסך הכל מימש ב-1.7 מיליון שקל. גם חשבון הנוסטרו של כלל פיננסים מימש 15.8 מיליון יחידות השתתפות בעסקה מחוץ לבורסה, לפי שער של 4.9 אגורות ליחידה ובסך הכל ב-770 אלף שקל.



יחידות ההשתפות של מודיעין, שזינקו באלפי אחוזים מאז רכש סולטן את השליטה בשותפות, בדצמבר 2009, נמצאות במגמת ירידה חדשה מזה חודש וחצי. שרשרת אירועים הצניחו את המניה ב-28% בשבועות האחרונים.



ב-20 לאוקטובר נודע כי החברות נס אנרגיה ישראל (ness energy of israel) ואלפה קפיטל שבשליטת מרטין שלאף הגישו לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה נגד חברת דו-צח של סולטן ודנקנר. לטענת התובעות, הקצאת המניות שבאמצעותה השתלטו סולטן ודנקנר על נויה, השותף הכללי במודיעין, היא בטלה מכיוון שבאותו הזמן היתה שייכת נויה לאלפה וכי הן לא אישרו את ההקצאה.



התביעה לא התבטאה בצורה קריטית במניה, שאף עלתה ב-4% ביום העוקב לפרסומה, אך ממועד זה החלה מודיעין לרדת לאיטה, משיא של 7 אגורות שרשמה ב-21.10 ועד למחיר סגירה של 5 אגורות שרשמה אתמול (1.12).



הנפילה הגדולה במחירה של מודיעין התרחשה שבועיים מאוחר יותר. למודיעין אחזקות ב-6 רישיונות חיפוש. אלו שמרכזים את רוב תשומת הלב הם "מירה" ו"שרה" (19.3%) שהיא מחזיקה יחד עם קבוצת הכשרת היישוב. בשני רישיונות אלו מצפים המשקיעים כבר זמן רב לפרסום תוצאות הסקר הסייסמי התלת-מימדי שנערך בהם.



אך בדו"חות הכספיים של השותפות הופיעה שורה שהטרידה את המשקיעים והצניחה את המחיר ב-16% ביום אחד, לפיה "לאור קצב ההתקדמות של פעולות העיבוד והפענוח, השותפות המוגבלת בוחנת בימים אלה את לוחות הזמנים לביצוע הפעולות, ובין היתר נשקלת אפשרות להציע לשותפיה ברישיונות לפנות לממונה בבקשה לקבלת דחייה של מספר חודשים בביצוע הפעולות האמורות".



למחרת, הודיעה מודיעין כי בישיבה מקצועית שנערכה הוחלט שלא לבקש דחיה בלוח הזמנים והמניה עלתה ב-11%, אך עדיין לא הצליחה להתאושש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully