וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג החוב של לידר שוקי ההון הורד ל-A3 עקב ירידה חדה בהכנסות מברוקראז'

ואדים סבידרסקי

2.12.2010 / 11:33

מדרוג: בענף של לידר קיים קושי לייצר יתרון יחסי מול מתחרים בעלי משאבים גדולים



בטרם החל לידר שוקי הון בסבב של הנפקת איגרות חוב מסדרה א', מורידים כלכלני מדרוג את דירוג החוב של בית ההשקעות מ-a2 ל-a3 תוך שינוי אופק דירוג מ"שלילי" ל"יציב". בחברת דירוג האשראי אינם מתרשמים מהדיווח הרבעוני של בית ההשקעות, ומסבירים כי החלטתם נובעת מכמה סיבות: (א) ירידה משמעותית בהכנסות מברוקראז' – פעילות הליבה של לידר (ב) מתמהיל ההכנסות ומהמשקל היחסי של פעילות החיתום המאופיינת בתנודתיות ומהשפעתם על התוצאות ואיתנות פיננסית.



"החברה פועלת בענפים אשר מאופיינים בתחרות גבוהה, בהם קיים קושי לייצר יתרון יחסי בר קיימא, כאשר מרבית המתחרים של החברה הינם בעלי משאבים גדולים, בשל השתייכותם לקבוצות פיננסיות ובנקאיות גדולות", מציינים במדרוג.



עיקר ההכנסות של לידר נובעות מפעילות ברוקראז', חיתום וניהול השקעות (באמצעות ילין לפידות) – פעילויות החשופות לתנודות שוק ההון ולתאבון המשקיעים לסיכון. כלכלני מדרוג מתייחסים לשוק ההנפקות המקומי ומציינים כי בעקבות המשבר ב-2008 נעצרו כמעט לחלוטין ההנפקות בשוק ההון. כתוצאה מכך, נאמר, נפגעו הכנסות לידר בתחום, כאשר בשנתיים האחרונות חזרו החברות לגייס אך טרם הגיעו להיקפי 2007.



"תחום ההנפקות מאופיין בתחרות גבוהה שעלולה להוביל לירידה בנתח השוק של החברה ולשחיקת העמלות. למרות שלחברה ניסיון רב ומומחיות בתחום, ההכנסות והרווח של החברה הנובעים מפעילות זו הינם הראשונים להיפגע משמעותית מהתפתחויות שליליות בשוק ההון", מסבירים במדרוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully