וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבות חצי המיליארד לכי"ל במבחן ועדת הכספים

אורה קורן

2.12.2010 / 12:02

ועדת הכספים ומשרד האוצר אינם בדעה אחת בנודע להקטנת הטבות המס שניתנות לכי"ל: בעוד שבאוצר רוצים לבטל לחלוטין את ההטבות, רוצים בוועדת הכספים לקצץ בחצי בלבד

ועדת הכספים מציעה: ההטבות לכי"ל (כימיקלים לישראל) בחוק עידוד יקוצצו במחצית - ולא במלואן. ציון פיניאן, סגן יו"ר ועדת הכספים, אמר היום כי יביא להצבעה הצעה להקטין את הטבות המס של כיל ב-50%, ולא להחריגה לחלוטין מהחוק. המשמעות, לדבריו, היא קיצוץ של 250 מיליון שקל בהטבות המס של כיל העומדות כיום על כ-500 מיליון שקל בשנה, כפי שאישר בדיון שנערך היום אשר גרינבאום, המישנה למנכ"ל כיל.

שלי יחימוביץ' אמרה, כי בשיחות פרטיות עם העובדים נאמר לה, שהחרגת החברה לא תפגע בעובדים כלל. לדבריה, הצעת האוצר קלה מדי ויש להחריג את כיל לחלוטין מהחוק ואף להטיל עליה מס חברות של 25%, כשהמס הכללי בארץ יירד ל-17%.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, ביקש לגבש נוסח שיבהיר מהי כרייה ומהו עיבוד. אם תתקבל החלטה להחרגת כיל, יש לאפשר הטבות לתחום העיבוד, אותו ניתן להוציא לחו"ל.

עוד מציעה ועדת הכספים, כי הטבות המס בפריפריה יעמיקו לעומת הצעת האוצר. משרד האוצר הציע כי ההטבות יהיו 12% מס במרכז הארץ ו-8% במרכז הארץ. ועדת הכספים מציעה כי המס בפריפריה יהיה 4%. חבר הכנסת שי חרמש אמר כי יש להעלות את המס במרכז הארץ ל-14% ובפריפריה להוריד ל-4% כדי לעודד מעבר לפריפריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully