וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלמנה שינתה את צוואת 100 המיליון - בלא מפריע

גלעד גרוסמן

2.12.2010 / 12:01

צוואתו של איש עסקים מוכר העומדת לפי הערכות על כ-100 מיליון שקלים תישאר כפי שהיא, למרות שינויים שביצעה אלמנתו בה ונישלה למעשה שניים מילדיה מחלקם

בית המשפט לענייני משפחה דחה השבוע תביעה שהגישו שניים מילדיו של איש עסקים מוכר, שהלך לעולמו לפני כ-15 שנה, לחלק את רכושו, הנאמד בכ-100 מיליון דולר, באופן שווה בין שלושת ילדיו.

איש העסקים, ששמו נאסר לפרסום, הקים את החברה שעמד בראשה, מהראשונות בארץ בתחומה, בשנות ה-30 של המאה הקודמת, והיא מנוהלת כיום על ידי בנו. כחמש שנים לפי מותו חתם על צוואה, לפיה הוא מוריש את כל רכושו לאשתו. הצוואה קבעה עוד כי אם אשתו תלך לעולמה לפניו, הרכוש יחולק באופן שווה בין שלושת ילדיו.

לאחר מותו שינתה האישה את צוואתה, כך שמרבית הרכוש יעבור לאחד הבנים. כמו כן, ב-2005, היא העבירה לידי הבן, שיוצג במשפט על ידי עו"ד גבריאל מיאל-מאור, ממשרד המבורגר עברון, את מחצית המניות שהיו ברשותה ומחצית מהמניות שירשה מבעלה. שני הילדים האחרים עתרו לפני כשלוש שנים לבית המשפט, בטענה שהפעולות של האם היו מנוגדות לחוק, וכי בשל צוואת אביהם ישנן הגבלות על חופש הפעולה שלה לגבי חלוקת הרכוש המשפחתי.

השופטת טובה סיוון קבעה כי האב התכוון שמה שיישאר בעזבון לאחר מות אשתו יחולק באופן שווה בין ילדיו, ולא כי התכוון להגביל את כוחה של האם לשנות את הצוואה. עוד קבעה, כי ההגבלות על שינוי הצוואה, נכנסו לחוק הירושה רק כעשר שנים לאחר מות האב, ולכן אינן חלות עליה.

"סיפורה של המשפחה אשר גולל בפני הינו ספורה של אחת המשפחות הוותיקות והמסובבות, מבוני הארץ", כתבה השופטת סיוון בפסק הדין. "א', עמוד התווך של המשפחה, ביחד עם אשתו, בנו את אחת מהחברות המצליחות שידענו, בידע, כשרון ועמל רב. במקביל, גידלו השניים משפחה לפתארת, המונה את ילדיהם ונכדיהם - חלקם ממשיכי דרכם בהצלחה, ואחרים עושים חיל, מצליחים גם הם, כל אחד בדרכו".

היא הוסיפה שהיא מקווה שבני המשפחה יוכלו לשים את הפרשה מאחוריהם, "ולבנות מחדש את מערכת היחסים המשפחתית והתומכת, למענם ולמען הדורות הבאים".

  • עוד באותו נושא:
  • צוואה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully