וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון למדינה: אין הצדקה לערער על הזיכוי בפרשת הדסק הצרפתי

שני מזרחי

2.12.2010 / 12:26

מנימוקי העליון: הזמן שחלף מאז האירועים ועינוי הדין שנגרם לנאשמים עקב הדחיות בדיונים



בית המשפט העליון המליץ אתמול למדינה לשקול היטב האם להמשיך בהליכי הערעור על זיכויים של הנאשמים בפרשת הדסק הצרפתי בבנק הפועלים. יתרה מכך, העליון ממליץ למדינה להגיע להסדר עם הנאשמים לפיו הזיכוי יעמוד על כנו, אולם ייקבע כי בשל שלא היו מודעים לנורמות ולתקנות - לא מתקיים היסוד הנפשי של מודעות לעבירות שביצעו.



אתמול התקיים דיון בבית המשפט העליון בערעור שהגישה המדינה על זיכויים של קרן ללום, לשעבר מנהלת הדסק הצרפתי בסניף הירקון של בנק הפועלים, ודוד אבוטבול שהיה מנהל קשרי הלקוחות, אשר זוכו מעבירות על חוק איסור הלבנת הון. כמו כן, התקיים דיון על זיכויים של הלקוחות אלכסנדר גאווי וחברת רנקו אסוסיאטס.



בדיון שהתקיים, אליו לא התייצבה המדינה בשל שביתת הפרקליטים, המליצה למדינה שופטת העליון, מרים נאור, שישבה בראש ההרכב, לשקול האם בכלל להמשיך את הליכי הערעור. "בסופו של דבר החלטנו לדחות את מועד שמיעת הערעור", כתבה השופטת נאור והוסיפה: "יחד עם זאת אנו סבורים שהמדינה תשקול אם יש הצדקה להמשיך בניהול ערעור זה בשים לב לכל אלה: הזמן שחלף מאז האירועים נשוא האישום, קביעת בית המשפט המחוזי לפיה קרוב לוודאי שהיום היה בית המשפט מגיע לתוצאה שונה בתכלית מהתוצאה אליה הגיע בשים לב לחלוף הזמן ולכך שבשנים שחלפו, התייחסות המערכת הבנקאית והרגולטור הוחמרה והפגה קפדנית עשרות מונים מזו ששררה בעת הרלבנטית, ולכך שמערך הפיקוח אפקטיבי יותר וההבנה של כל העוסקים בתחום מעמיקה יותר".



כמו כן כתבה השופטת נאור כי הפרקליטות צריכה להתחשב בעינוי הדין שנגרם לנאשמים עקב דחיית מועד הדיון בשל שביתת הפרקליטים ואת הצורך להקצות זמן שיפוטי לשמיעת התיק, דבר שלדבריה: "יפגע בהכרח במתדיינים אחרים הממתינים לתורם".



כזכור, בחודש דצמבר שנה שעברה, זיכה שופט בית המשפט המחוזי, חאלד כבוב, את ללום ואבוטבול מעבירות על איסור הלבנת הון ואת הלקוחות אלכסנדר ופלורנס גאווי וחברת רנקו אסוסיאטס. בהכרעת הדין קבע השופט כבוב: "הטמעת החוק לאיסור הלבנת הון בקרב עובדי הבנק היתה אך בחיתוליה, ומן ההדרכות שהועברו לעובדים על ידי הבנק סברו הנאשמים, כמו יתר עובדי הבנק, כי הוראת חוק איסור הלבנת הון בנוגע לדיווח על פעולה בלתי רגילה, רלוונטית אך ורק לכספים לא כשרים".



השופט הדגיש עם זאת, שאילו מעשי הנאשמים היו מתבצעים היום, "קרוב לוודאי שהייתי מגיע לתוצאה שונה בתכלית". השופט כבוב קבע שלא הוכח היסוד הנפשי הנדרש בקרב הנאשמים ושלעובדי הדסק לא יכלה לצמוח טובת הנאה אישית.



עם זאת הדגיש השופט כבוב, שהיה מוצדק להגיש כתבי אישום נגד הנאשמים: "הואיל ובאופן בו התנהלו התגלו ליקויים רבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully