וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראק קפיטל נערכת לשלב הציבורי בהנפקה: תנסה להוסיף 13 מיליון שקל ל-67 מיליון שגויסו

מיכאל רוכוורגר

2.12.2010 / 12:49

במסגרת ההנפקה, החברה תפיץ כ-10.2% מהון מניותיה, כך ששווי החברה לאחר הכסף יעמוד על כ-656 מיליון שקל



השלב הציבורי בהנפקה של חברת הנדל"ן בראק קפיטל פרופרטיס אן.וי מתוכנן להתקיים היום. החברה, שהשלימה בסוף השבוע שעבר את השלב המוסדי בהנפקה והבטיחה במסגרתו גיוס של כ-54 מיליון שקל, מתכוונת לגייס היום מהציבור כ-13 מיליון שקל וכך להגיע ל-67 מיליון שקל בהנפקה ראשונית של מניות.



במסגרת ההנפקה, החברה מתכוונת להפיץ כ-10.2% מהון מניותיה, כך ששווי החברה לאחר הכסף יעמוד על כ-656 מיליון שקל (כ-136 מיליון יורו), וישקף שווי של כ-589 מיליון שקל (כ-122 מיליון יורו) לפני הכסף. שווי זה נמוך בכ-12% מהונה העצמי של החברה, שעמד נכון לסוף ספטמבר 2010 על כ-138.6 מיליון יורו. את ההנפקה מובילות חברות החיתום של רוסאריו קפיטל, לידר, מיטב, איפקס, מנורה ודיסקונט.



בראק קפיטל פרופרטיס הוקמה בשנת 2005 כחלק מקבוצת בראק קפיטל, הפועלת בתחומי הנדל"ן במדינות שונות באירופה, בצפון אמריקה ובאסיה. החברה מתמקדת בשוק הנדל"ן הגרמני, ובעיקר באזור דיסלדורף. פעילות החברה נחלקת לשלושה תחומים: השכרה והשבחה של מקבצי דיור למגורים, כאשר במסגרת זו לחברה מקבצים בהיקף של כ-2,400 יחידות דיור; השכרת נדל"ן למסחר ולמשרדים, כאשר במסגרת פעילות זו החברה חולשת על 16 נכסים מניבים, וייזום פרויקט נדל"ן בעיר דיסלדורף על קרקע גדולה בהיקף של כ-144 דונם המיועדת למגורים ולמשרדים (ועל פי מצגת החברה שפורסמה באתר הבורסה, היא מהווה את מנוע הצמיחה המרכזי של החברה).



בראק קפיטל פרופרטיס מנוהלת על ידי גל טננבאום ואופיר רחמים, והיא נמצאת בשליטת בראק קפיטל שבשליטת שמעון וינטרוב ורונן פלד, ועם בעלי מניותיה נמנים גם שלמה נחמה (לשעבר יו"ר בנק הפועלים ואריסון השקעות), אביגדור וילנץ (מייסד חברת גלילאו שנמכרה למארוול האמריקנית), קבוצת אלייד, פרופ' יצחק סוארי ואחרים. החברה ביצעה בתחילת השנה גיוס הון של כ-30 מיליון יורו לפי שווי חברה של כ-100 מיליון יורו. מאז בוצע שינוי בתב"ע של הפרויקט היזמי בדיסלדורף, באופן שמגדיל את הזכויות לבנייה למגורים על חשבון הזכויות לבנייה של שטחי משרדים, מה שאמור לייצר לחברה רווחיות גבוהה יותר.



בראק קפיטל סיפחה השבוע אל התשקיף שהגישה לקראת ההנפקה את תוצאותיה הכספיות לסיכום תשעת החודשים הראשונים של שנת 2010. מהתוצאות עולה כי החברה סיימה את התקופה האמורה עם הכנסות בסך של כ-17 מיליון יורו מהשכרת נכסים, גידול של כ-10% בהשוואה להכנסות של כ-15.4 מיליון יורו בתקופה המקבילה אשתקד. סך הרווח התפעולי של החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלה לכ-24.9 מיליון יורו, לעומת כ-10.3 מיליון יורו בתקופה המקבילה ב-2009.



החברה סיימה את התקופה עם רווח נקי של כ-12.1 מיליון יורו, לעומת הפסד קל של כ-100 אלף יורו באותה התקופה אשתקד. ממאזנה של החברה עולה, כי למרות עיסוקה בתחום הנדל"ן, היא מתאפיינת במינוף נמוך יחסית, והונה העצמי מהווה כ-32% מסך מאזנה, המסתכם בכ-433 מיליון יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully