וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר בזק שלמה רודב פורש מתפקידו

יו"ר בזק, שלמה רודב הודיע על כוונתו לפרוש מתפקידו לאחר 3 שנים, בתחילת 2011. רודב, שפעל וחיזק את שיתוף פעולה עם משרד התקשורת, יישאר כדירקטור בחברה

יו"ר בזק שלמה רודב פורש מתפקידו. רודב גויס לבזק באחד מרגעי השפל של החברה - מיד עם תום פרשיית האופציות, שבגינה נאלצו לעזוב את החברה המנכ"ל יעקב גלברד והיו"ר דוב וייסגלס. תפקידו הראשון היה לייצב את החברה, שספגה טלטלה לא קטנה כשרשות ניירות הערך כפתה עליה את הבדיקה של הליך חלוקת האופציות למנכ"ל, ליו"ר ולכמה בכירים. בשלב מסוים איימה הרשות כי ללא פיטורי המנכ"ל והיו"ר היא צפויה לחקור את חברי דירקטוריון החברה ואף להתחיל בהליך פלילי נגדם.

מיד לאחר פיטורי המנכ"ל, נשקלה האפשרות כי שלמה נחמה ירכוש את מניותיו של מורי ארקין וייכנס לתפקיד יו"ר בזק. ואולם כשעסקה זו לא גובשה, חיפשו הבעלים הקודמים - קרן איפקס, חיים סבן ומורי ארקין - דמות בעלת ניסיון שתשקם את החברה, ובעיקר שתחזיר את אמון המשקיעים ורשות ניירות הערך בממשל התאגידי של החברה.

רודב שינה את מאזן הכוחות הפנימי בבזק. לפני כניסתו, האיש החזק בארגון הענק הזה היה המנכ"ל, שהיה אחראי על פעילות הקבוצה כולה, כלומר בזק החברה והחברות הבנות, פלאפון, yes ובזק בינלאומי. עד בואו של רודב, תפקיד היו"ר היה סמלי בעיקרו ונועד בעיקר לדאוג לאינטרסים הרגולטוריים של החברה מול משרד התקשורת.

רודב הפריד בין הפעילויות השונות של בזק, כך שהמנכ"ל קיבל לידיו רק את ניהול בזק הקווית. רודב היה היחיד שטיפל בחברה מתוך ראייה קבוצתית. למשל, הוא זה שניהל את המאבק של בזק לקבל אישור למזג את yes. הוא גם הצליח לשנות את יחסו של משרד התקשורת לבזק, לאחר שבתקופת קודמו ניהלה בזק מאבק קשה מול המשרד בניסיון להקל את עול הרגולציה מעליה. רודב החל לשתף פעולה עם המשרד, ושיפר בכך באורח מהותי את יחסו של המשרד לבזק. הוא זכה להערכה גדולה אצל שר התקשורת הנוכחי, משה כחלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully