וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השקת קרנות הביומד תעניק דחיפה לסקטור; הרגיעה בענף מגיעה כתיקון לזינוק שהתרחש"

יעל פטר

2.12.2010 / 13:30

כך אומר ד"ר יואב קידר המיעץ לכלל פיננסים; מדד הביומד ירד מאז השקתו ב-27%



מדד הביומד, הכולל בין היתר את מניות פרוטליקס, כלל ביוטכנולוגיה, גיוון אימג'ינג וקמהדע, ירד מאז השקתו במארס השנה ב-27%. בחודש האחרון לבדו איבד המדד 9%. ענף הביומד נחשב למסוכן ולתנודתי, מאחר שהחברות שבו הן בדרך כלל אינן בשלות, כך שקיימת אי ודאות גדולה בנוגע לעתידן. חוסר בקיאותם של משקיעים תורם אף הוא לחשש להיכנס לתחום. מאז ההשקה ניתן לראות מספר חברות שמנפיקות או מתכוונות להנפיק לראשונה בבורסה, ביניהן צ'אק קאפ, רד היל ופארמה טו בי.



ד"ר יואב קידר, מומחה לתחום ביומד המייעץ לכלל פיננסים ברוקראז', מנסה להסביר את המגמה בשוק. "הירידה בתחום הביומד במשק היא פונקציה של רגיעה לאחר מהלך של תיקון חזק שהיה בשנת 2009. לאחר המשבר, היתה התאוששות בענף הביומד, כאשר משקיעים, בעיקר קטנים, הביעו עניין בתחום. עם הזמן המשקיעים עיכלו ולמדו להעריך נכון את ההודעות שהוציאו החברות. למשל, המשקיעים הבינו שלא כל חברה שמדווחת על אישור שיווק באירופה, צפויה לזנק מיד לשווי של מיליארדי דולרים", מסביר קידר.



"בתמהיל ההשקעה שלנו, אנו ממליצים לא לקנות את המדד, אלא מניות נבחרות מתוכו על פי אנליזה, ובמיוחד את חברות הביומד הגדולות. החברות עצמן נאבקות באופן מתמשך, ורק חלק מהן יצליחו, בעיקר הגדולות. מתוך כל 20 חברות ביומד, כ-3-5 מצליחות", אומר קידר.



"השווקים - הן בארץ והן בחו"ל - בעייתיים כרגע, במיוחד בתחום המימון. ברקע ישנה זליגה של חלק מפעילות המשקיעים הקטנים לכיוון מניות הנפט והגז. אלו הרי שני תחומים בעלי מאפיין ספקולטיבי גבוה והם מהווים אלטרנטיבה חלופית עבור סוג זה של משקיעים", מציין קידר. "אולם זוהי סיבה שולית ביותר, ואינה מהווה את הסיבה העיקרית לירידה".



בשנה הברה יוקמו קרנות יעודיות שישקיעו בתחומי הביומד, הרפואה ומדעי החיים, על ידי מימון ממשלתי. "שני הממסדים, הקרנות והבורסה מניבים ביחד שילוב טוב. לאחר הקמת קרנות הביומד, החברות לא תהינה תלויות רק בציבור, אלא גם במוסדיים", אומר קידר, "אנו צופים כי פעילות הקרנות היעודיות תעניק דחיפה לסקטור, וכי הקרנות ישקיעו בין היתר גם בחברות ביומד ציבוריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully