וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה2 סדאן החדשה: זריזה ונעימה, אך חסכונית באבזור

יואב קווה

2.12.2010 / 13:50

מאזדה2 סדאן היא מכונית חדשה אך לא חדישה, והנסיעה בה מעניקה תחושה מעט צעצועית ■ האבזור דל, אין תאורה בתא הכפפות ויש אור בודד בתא הנוסעים ■ אבל יש בה חן מסוים והיא בהחלט יכולה להוות תחליף למכונית משפחתית



אנחנו אוהבים תאי מטען ענקיים. אנחנו אוהבים קומבינות. מאזדה2 סדאן נותנת את שניהם. זו מכונית קטנה עם תא מטען גדול. מכונית קטנה, אבל משפחתית. לסבתא שלה קראו בימבה. או סופגנייה. הסבתא, מאזדה 121, היא מכונית תפוחה חמודה שלא מתקלקלת לעולם (אבל מאוד לא בטיחותית במקרה תאונה). אמא שלה, או שאולי זו בעצם אחותה, היא מאזדה2 האצ'בק.



ואילו היא מגיעה אלינו מתאילנד. מאזדה2 סדאן. רוצה לומר, מאזדה2 פלוס ישבן. לא מדובר בישבן מודבק מכוער, אלא במשהו שאפשר לחיות אתו. אתה פותח את דלת הישבן הזה ומגלה מערה ענקית. נפח תא המטען של מזאדה2 סדאן הוא 450 ליטר. לשם השוואה - למאזדה2 האצ'בק יש רק 250 ליטר. אפילו מאזדה3 סדאן מציעה תא מטען קטן ממנה - 430 ליטר.



יונדאי אקסנט היתה שם לפניה ונמכרה בכמויות סיטונאיות. אבל עכשיו יונדאי אקסנט כבר זקנה והמחליפה המודרנית שלה, יונדאי i25, עדיין לא הוצגה, כנ"ל לגבי המחליפה של קיה ריו, והמתחרה המשמעותית הנוספת, שברולט אביאו החדשה, תגיע רק בעוד כמה חודשים. ומכאן שליבואן מאזדה יש סיכוי טוב לתת ביס גדול בפלח שוק גדול.



פרופורציות: מאזדה2 סדאן משתרעת לאורך 426 ס"מ, שזה בין מאזדה2 האצ'בק (388 ס"מ) למאזדה3 סדאן (458 ס"מ). מאזדה2 סדאן ארוכה כמו משפחתית האצ'בק - יונדאי i30 האצ'בק, למשל, היא 424 ס"מ. מסקנת ביניים: מי שגר באזור מוכה חנייה צריך לדעת שמאזדה2 סדאן היא לא מכונית קטנה.







ידה של המשפחתית על העליונה



פנימה. אנחת אכזבה. מאזדה2 סדאן נותנת תחושה של מכונית זולה. הפלסטיקה היא לא ברמה של מאזדה3 החדשה, אלא ברמה של מאזדה2 שהוצגה כבר לפני כמה שנים. האבזור דל. אין תאורה בתא הכפפות. יש אור בודד בתא הנוסעים (בלי חלוקת תאורה לנהג ולנוסעים), אין משענת יד בין המושבים, ואין כיסים בגב המושבים הקדמיים.



התנעה. המנוע זהה לזה של מאזדה2 - 1.5 ליטרים, 102 כ"ס. המנוע, בשילוב תיבת ההילוכים האוטומטית של מאזדה, מספק ביצועים זריזים. אבל הוא רועש בסל"ד גבוה.



על נוחות הנסיעה של המכונית אפשר לומר שהיא סבירה, לא מבריקה. מאזדה2 סדאן מצוידת במערכת מתלים מוצלחת יותר מזו של יונדאי אקסנט. היא פחות קופצת ופחות חובטת. חוויית הנסיעה חלקה ומלוטשת בהשוואה ליונדאי אקסנט. אבל אם תשוו את מאזדה2 למשפחתית של ממש, כמו יונדאי i30, תגלו שידה של המשפחתית על העליונה.



זה חיסרון ויתרון כאחד. החיסרון הוא שמאזדה2 סדאן עדיין נותנת תחושה צעצועית במקצת (בימבה או לא בימבה?). היתרון הוא שהיא נותנת תחושה קלילה ומבודחת. אם אתם מתניידים בעיקר בעיר פלוס פרוורים, מאזדה2 סדאן היא פתרון טוב. לעומת זאת, אם אתם מבלים פעמיים בשבוע על קו באר שבע-גוש דן, כדאי לכם להוסיף כמה אלפי שקלים ולקנות משפחתית של ממש.



כמה אלפי שקלים? מאזדה2 סדאן נמכרת בשתי רמות אבזור: "אקטיב" ב-107 אלף שקל ו"דינמיק" ב-110 אלף שקל. היקרה יותר מכילה בקרת אקלים (ולא מזגן מכני רגיל), שליטה על מערכת השמע מההגה ומחשב דרך.



מחירה של מאזדה3 משפחתית מן השורה הוא 118 אלף שקל. מחירה של יונדאי i30 מתחיל ב-116 אלף שקל. יש כאן התלבטות אמיתית: האם להוסיף כמה אלפים ולעלות כיתה? אלא שלרוב הנהגים/משתמשים במאזדה2 לא תהיה התלבטות כזאת. זה כלי הרכב שהם יקבלו ממקום העבודה. פערי תמחור בעסקות הליסינג יבטיחו למאזדה2 סדאן נתח שוק משמעותי ונפרד מזה של מאזדה3.



החיסכון באבזור ניכר



מאזדה2 סדאן היא מכונית טובה יותר מיונדאי אקסנט. אלא שיונדאי אקסנט היא מכונית בסוף ימיה.



מאזדה2 סדאן היא מכונית חדשה, אבל לא ממש חדישה. היא מבוססת של מאזדה2 שהיא מכונית מדור קודם. וזה ניכר, גם בחיסכון באבזור. במכונית הזאת חסכו כל סנט אפשרי - הביטו בברגים החשופים בתא המטען.



מצד שני, למאזדה2 סדאן יש חן. היא זריזה ונעימה. יש בה משהו שובב. תא המטען ענק, והיא יכולה לשמש תחליף למכונית משפחתית.



נ.ב. האם לדאוג מהמוצא התאילנדי? לא. מאזדה היא מאזדה.



בעד: חן, קלילות, תא מטען גדול.



נגד: לא מודרנית, גימור זול.



סיכום: תצליח בזכות המותג ובהיעדר מתחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully