וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקלאים: אטיאס חומד את הקרקעות שלנו לחרדים

עמירם כהן

2.12.2010 / 15:20

החקלאים משיבים לשר אטיאס ומאשימים אותו בניסיון לדאוג לציבור החרדי על חשבונם. "הסעיף המתועב בחוק ההסדרים לפיו נוכרז כפולשים, מהווה הכרזת מלחמה בחקלאים"

תחילה גזלו מאתנו בבג"ץ את הזכויות בקרקע, בהמשך הפקיעו לנו את המים ולאחרונה מונעים מאתנו להעסיק עובדים. עכשיו באים וטוענים שאנחנו לא מעבדים את הקרקעות ומכנים אותנו 'פולשים'. שר השיכון ויו"ר מועצת מינהל מקרקעי ישראל אריאל אטיאס, חומד את הקרקעות שלנו כדי לבנות עליהם לחרדים שיכונים זולים, זה לא יקרה. הסעיף המתועב בחוק ההסדרים לפיו נוכרז כפולשים, מהווה הכרזת מלחמה של מועצת מינהל מקרקעי ישראל והממשלה על ציבור החקלאים", כך אמר היום (ד') חבר מושב כפר ורבורג, בתגובה להחלטה הצפויה במועצה, לפיה חקלאים שיסרבו לפנות מרצונם קרקעות שעברו שינוי ייעוד ותוכננו לבנייה, יוכרזו כפולשים והקרקעות יופקעו מהם על פי סעיף בחוק ההסדרים. חקלאי ממושב אורות שהתבטא באותו עניין אמר כי פקידי המינהל שינסו להיכנס לאדמתו עם צווי הפקעה – "יתקבלו בנביחות כלבים ויסולקו מהשטח".

מנכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן, אמר כי גם אם יוגדל הפיצוי בגין מסירה מרצון של הקרקע מ-3,000 דולר לדונם כיום ל-7,000 דולר לדונם (הרבה יותר מההצעה המשופרת של המינהל) מדובר בהצעה מגוחכת מפני שהקרקעות הללו שוות 80-100 אלף דולר ובמרכז הארץ חל עליהן מיסוי של 80%: "אני מציע לממשלה לא להיגרר אחרי גחמות שרי ש"ס ולאשר הפקעת קרקעות ירוקות במרכז הארץ כדי לבנות לחרדים. יש להיצמד לתוכנית המתאר המקורית (תמ"א 35), הקובעת בהסכמת המועצות האזוריות כי מאמץ הבנייה העיקרי יהיה בפריפריה וכל ניסיון להציע חופן דולרים עבור קרקעות במרכז סופו להיכשל. מהלך כזה גם יהיה מנוגד לאינטרס הלאומי להקטנת האוכלוסייה באזור המרכז והגדלתה בפריפריה".

מזכ"ל תנועת המושבים איתן בן דוד, אמר כי גישתו של השר אטיאס לטפל במחירי הדיור באמצעות שחרור קרקעות מאושרות לבנייה שבידי החקלאים בין גדרה לחדרה ולהוסיף כך 12 אלף יחידות דיור, משולה להצעה להפשיר את שטחי שמורות הטבע לבנייה. הצעד הנכון, לדברי בן דוד, הוא להעלות את מחירי הנדל"ן במרכז הארץ ובכך להקטין את הביקוש באזורים אלה. מאידך, הוא טוען, יש להציע סל של תמיכות למתיישבים בפריפריה ולהגדיל בכך את הביקושים. בפריפריה צריך ליישב 600 אלף מתיישבים לדבריו.

פגיעה בחקלאות המשפחתית

עוד אמר בן דוד, שהמהלך שמוביל אטיאס יפגע פגיעה קשה ביחידות החקלאיות המשפחתיות הקטנות והבינונית במרכז הארץ. מדובר בפגיעה בצביון הכפרי של ההתיישבות הזו, במורשת ובמשק החקלאי האקולוגי. השר אטיאס, אמר בן דוד, אינו אלא מפריח סיסמאות ומציג את המתיישבים החקלאיים, שבתחילת ואמצע המאה הקודמת גאלו את האדמות במרכז הארץ, כבעיה הנדל"נית של ישראל ושוקע בחלומות נדל"ן על 12 אלף יחידות דיור, שאם לא ניזהר הן ייהפכו לסיוט: "יש לפוצץ את חלומות הנדל"ן של השר אטיאס באמצעות הכרזת השטחים החקלאיים בישראל כשטחים לשימור חקלאי", כדברי בן דוד.

נשיא התאחדות האיכרים דב אמיתי שנפגש היום עם יו"ר ועדת הכספים אמנון כהן (ש"ס), התריע בפניו כי אל לוועדה לאשר את "חוק הפולשים" שידון בה בשבוע הבא: "מ-1896 משפחתי מחזיקה ומעבדת קרקעות בגליל ובמטולה. החזקנו בקרקעות הללו ונלחמנו עליהם בכל מלחמות ישראל מימי טרומפלדור ועד היום ועכשיו המדינה עומדת להגדיר אותי ואת חבריי האיכרים 'פולשים' ולהשליך אותנו מאדמתנו תוך 60 יום? אנחנו נסכים לבנייה בכל מקום שיש בו תוכנית מאושרת בתמורה לפיצוי הוגן", אמר רמיתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully