וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק מפתיע של 10% בחוזים למכירת בתים בארה"ב באוקטובר; ירידה בריבית על המשכנתאות

סוכנויות הידיעות

2.12.2010 / 19:21

אכזבה בשוק התעסוקה: עלייה חדה מהצפוי במספר תביעות האבטלה הראשונות השבועי ל-436 אלף



החזית המקרו כלכלית בארה"ב סיפקה היום חדשות מעורבות, אם כי חיוביות בעיקרן. בשוק הדיור נרשם זינוק מפתיע במספר החוזים למכירת בתים, והריבית על המשכנתאות ירדה. המגזר הקמעוני סיפק אף הוא חדשות חיוביות, אך מנגד שוק התעסוקה איכזב עם עלייה חדה מהצפוי במספר תביעות האבטלה הראשונות.



שוק הדיור סיפק אף הוא חדשות חיוביות היום: מספר החוזים למכירת בתים בארה"ב קפץ באוקטובר ב-10.4%, לעומת החודש הקודם - הזינוק החד ביותר מאז החל איגוד סוכני הנדל"ן (nar) בארה"ב לפרסם נתון זה בשנת 2001. כלכלנים צפו ירידה של 1% במכירות. לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, נרשמה באוקטובר נפילה של 20.5% בחוזים.



מנגד, סיפק שוק התעסוקה חדשות מאכזבות. מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב עלה בשבוע שעבר ב-26 אלף לרמה של 436 אלף - כך נמסר היום ממשרד העבודה האמריקאי. כלכלנים צפו עלייה מתונה יותר במספק התביעות לרמה של 429 אלף.



עוד בחזית הנתונים הכלכליים היום בארה"ב: הריבית על המשכנתאות ל-30 שנה, הנחשבת למשכנתא הסטנדרטית בארה"ב, עלתה בשבוע החולף לרמה של 4.46% לעומת 4.4% בשבוע הקודם, לפי נתונים שפירסמה היום ענקית המשכנתאות פרדי מאק. בשבוע המקביל בשנה שעברה היתה הריבית ברמה של 4.71.



וקדם יותר היום דיווחו הרשתות הקמעוניות הגדולות בארה"ב על תוצאות חזקות מהצפוי בחודש נובמבר. רשתות דוגמת טרגט, לימיטד ברנדס ואברקרומבי אנד פיץ' דיווחו על מכירות גבוהות מהצפוי החודש שעבר.



לימיטד ברנדס, הבעלים של רשת ויקטוריה סיקרט, דיווחה על זינוק של 10% במכירות חנויותיה הפתוחות לפחות שנה - מעל לתחזיות האנליסטים לגידול של 4%. קמעונית ההלבשה לנוער אברקרומבי אנד פיץ' רשמה זינוק של 22% במכירות, לעומת תחזית לעלייה של כ-6%. טרגט, הקמעונית המוזלת השנייה בגדולה בארה"ב אחרי וול-מארט דיווחה על גידול חד מהצפוי של 5.7% במכירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully