וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבדק חשד כי הכלכלן מוחמד יונוס - "אבי הבנקאות לעניים" - השתמש ללא אישור בכספי סיוע

סוכנויות הידיעות

2.12.2010 / 20:32

סרט תיעודי חדש טוען כי יונוס העביר כספי סיוע בהיקף של מיליוני דולרים לבנק גראמין לחברות שבבעלותו



ממשלת נורבגיה הודיעה היום על כוונתה לבדוק דיווחים לפיהם חתן פרס נובל לשלום, הכלכלן מוחמד יונוס - אבי בנקאות המיקרו-אשראי (מיקרו-קרדיט) לעניים - העביר כספי סיוע לבנק ההלוואות הקטנות גראמין בהיקף של מיליוני דולרים, לחברות אחרות שבבעלותו.



המשרד לפיתוח בינלאומי של נורבגיה מסר כי "לחלוטין לא מקובל כי נעשה שימוש בכספי סיוע למטרות שלא היה מיועד להן". עם זאת, המשרד ציין כי אין חשד לביצוע עבירות פליליות. בתגובה, מסר בנק גראמין כי אין ממש בטענות, וכי יספק הסבר מלא ופרטים נוספים בהקדם האפשרי.



בנק ההלוואות הקטנות גראמין בבנגלדש, שאותו ייסד יונוס בשנת 1983, היה הבנק הראשון בעולם שהעניק הלוואות קטנות - רובן ככולן לנשים החיות בעוני בבנגלדש - וזאת ללא קבלת ערבויות בתמורה. הבנק העניק עד כה הלוואות קטנות ליותר מ-7 מיליון בני אדם, 97% מהם נשים, בסכום ממוצע של 200 דולר. סך ההלוואות שנתן הבנק מאז היווסדו מסתכם ביותר מ-6.5 מיליארד דולר.



הבדיקה בה החלה נורבגיה נפתחה בעקבות שידורו השבוע של הסרט התיעודי "caught in micro debt" של במאי הקולנוע הדני טום היינמן, בו נטען כי יונוס ועמיתיו העבירו כספי סיוע בסך 100 מיליון דולר שהוענקו לבנק גראמין על ידי ממשלות נורבגיה, שבדיה וגרמניה, לחברות אחרות בקבוצת גראמין. קבוצת גראמין כוללת למעלה מ-30 חברות שבראשן עומד יונוס, חלקן למטרות רווח וחלקן לא למטרות רווח.



יונוס זכה בשנת 2006 בפרס נובל לשלום בזכות פעולותיו לחיסול העוני וליצירת פיתוח כלכלי וחברתי "מלמטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully