וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך ל-90 דולר: הנפט הגולמי עלה לשיא של 3 שבועות

נמרוד הלפרן

2.12.2010 / 23:04

נסגר בניו יורק במחיר של 88 דולר לחבית לאחר שבמהלך המסחר כבר התקרב ל-89 דולר



מחיר הנפט הגולמי עלה לרמתו הגבוהה ביותר זה שלושה שבועות על רקע נתונים כלכליים חיוביים שפורסמו היום במגזרי הקמעונאות והדיור בארה"ב, ובעקבות הודעת הבנק המרכזי של אירופה על כוונתו להמשיך ברכישות אג"ח ממשלתיות ביבשת.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר נסגרו במחיר של 88 דולר לחבית, עלייה של 1.4%, בורסת הסחורות של ניו יורק, לאחר שבמהלך המסחר כבר עלה מחירם לרמה של 87.87 דולר לחבית - הרמה התוך יומית הגבוהה ביותר מאז ה-11 בנובמבר. החוזים על הבנזין נסגרו במחיר של 2.36 דולר לגאלון - הרמה הגבוהה ביותר מאז ראשית חודש מאי - לאחר עלייה יומית של 2.4%.



הרשתות הקמעוניות הגדולות בארה"ב דיווחו היום על תוצאות חזקות מהצפוי בחודש נובמבר. רשתות דוגמת טרגט, לימיטד ברנדס ואברקרומבי אנד פיץ' דיווחו על מכירות גבוהות מהצפוי החודש שעבר.



שוק הדיור סיפק אף הוא חדשות חיוביות היום: מספר החוזים למכירת בתים בארה"ב קפץ באוקטובר ב-10.4% לעומת החודש הקודם - הזינוק החד ביותר מאז החל איגוד סוכני הנדל"ן (nar) בארה"ב לפרסם נתון זה בשנת 2001. כלכלנים צפו ירידה של 1% במכירות. לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, נרשמה באוקטובר נפילה של 20.5% בחוזים.



המרכזי של אירופה (ecb) הותיר היום כצפוי את הריבית ללא שינוי ברמה של 1%, ונשיא הבנק, ז'אן-קלוד טרישה, הודיע כי בכוונת הבנק המרכזי להמשיך בתוכנית רכישת האג"ח הממשלתיות שלו, בה התחיל בחודש מאי, וכי הבנק ימשיך בתוכנית מימון החירום שלו לבנקים האירופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully