וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינות העולם נעתרו לבקשת ישראל לסיוע; בין הנענות גם טורקיה

הדר תדמור

3.12.2010 / 7:36

אובמה הציע סיוע: "זה מה שחברים עושים אחד עבור השני"; שר החוץ האוסטרלי: "אוסטליה מוכנה לשלוח סיוע"



מדינות העולם נעתרו לבקשת ישראל לסיוע, ומטוסים וציוד כיבוי עושה דרכו מרחבי העולם לישראל לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו פנה בבקשה לעזרה להיאבק בשריפה החמורה ביותר בתולדותיה של ישראל.



יוון, ספרד וקפריסין נענו לבקשו של נתניהו, כך גם טורקיה - על אף המתיחות בין המדינות. מדינות נוספות הציעו את סיוען בהשתלטות וכיבוי השריפה המשתוללת, וביניהן בריטניה, רוסיה, מצרים, אזרבייג'ן, רומניה, קרואטיה, ירדן, אוסטרליה ובולגריה.



נשיא ארה"ב ברק אובמה הציע לסייע לישראל במאמצי הכיבוי ושלח תנחומים למשפחות ההרוגים. במהלך טקס הדלקת נרות בבית הלבן אתמול אמר נשיא ארה"ב כי הוא בוחן דרכים כיצד לסייע לישראל ברגעים קשים אלה. "זה מה שחברים עושים אחד עבור השני", אמר אובמה.



שר החוץ האוסטרלי קווין ראד הציע סיוע בהשתלטות על השריפה המשתוללת. ראד אמר בהודעה רשמית כי אוסטרליה ידעה בעצמה את מימדי ההרס של שריפות ענק.



"הבנתי שכמה משכנותיה של ישראל שולחות סיוע, כולל מטוסי כיבוי" אמר ראד, והוסיף: "ברגע זה, בהתחשב במצב החירום, הבנתי היא שישראל מבקשת סיוע ממדינות באזורה, אבל אוסטרליה דרוכה ומוכנה לשלוח סיוע לישראל".



ראד אמר כי השגרירות בתל אביב נמצאת בקשר עם הרשויות בישראל. ראד, אשר נמצא בימים אלה בבחריין, יגיע בחודש הבא לישראל לביקור רשמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully