וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלמים את מחיר החובות: עלויות המימון של הבנקים באיטליה עלתה בנובמבר

סוכנויות הידיעות

3.12.2010 / 9:32

עלות ביטוח אג"ח של אוני קרדיט נגד שמיטת חובות זינקה בנובמבר בשיעור החד מאז פברואר 2009



הבנקים באיטליה משלמים את מחיר חובותיה של המדינה - שלה הגירעונות השניים בגודלם מבין מדינות גוש היורו - בימים בהם משבר החובות מאיים להתפשט ולשחוק את המטבע האזורי, ומוביל את עלויות ההלוואות של הבנקים כלפי מעלה.




עלות ביטוח אג"ח של אוני קרדיט, הבנק הגדול באיטליה, נגד שמיטת חובות רשמו בחודש נובמבר את הזינוק החד ביותר מאז פברואר 2009, כך דיווחה בלומברג. עלות ביטוח אג"ח של בנק אינטסה סנפאולו נגד שמיטת חובות זינקו בשיעור החד ביותר אי פעם.



ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני עומד בפני הצבעת אי אמון ב-14 בדצמבר, דבר אשר מוסיף לחששות המשקיעים במפני יכולתה של איטליה לממן חובות בשווי 1.76 טרילין יורו (2.3 מטריליון דולר), אם הממשלה תיכשל.



למרות שהבנקים הצליחו עד כה להתחמק ממשבר הנדל"ן שפגע באירלנד וספרד, המשבר עלול להוביל להעלאת עלויות המימון לאג"ח בשווי 118 מיליארד יורו שצפויות לפקוע ב-2011, ולפגוע ברווחיות הבנקים שכבר בימים אלה נמוכה מהממוצע האזורי.



גם ביצועי המניות של הבנקים האיטלקיים היו טובים פחות מכלל מניות הבנקים באירופה עד כה השנה. מניית בנק אוני קרדיט ירדה ב-26% במסחר בבורסת מילאנו. בנק אינטסה ירד ב-32% ומניית בנקה מונטה דיי פסקי סיינה ירד ב-28%, לפי בלומברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully