וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט תחת כל עץ

הילה רז

3.12.2010 / 10:17

אם חס וחלילה תנהגו בשדרות רוטשילד ותעשו תאונה, רוב הסיכויים שזה יגמר בתביעה ■ רוב הולכי הרגל בשדרה בשעות היום הם מאות עורכי הדין שעובדים ב-50 המשרדים הפזורים לאורכה



רבים ממשרדי עורכי הדין הנובורישים עברו בעשור האחרון למגדלי הזכוכית-פלדה המשבצים את תל אביב ורמת גן. לעומתם, המשרדים האריסטוקרטיים שהשכילו להזדקן בכבוד, נותרו נאמנים למתחם רוטשילד.



משרד ש. הורוביץ, הוותיק ביותר בישראל, חוגג השנה 89 שנים להיווסדו. המשרד, שזוכה לעמוד בראש דירוגי איכות בינלאומיים, שיפץ וחידש פנינה ארכיטקטונית ברחוב אחד העם הסמוך לשדרות רוטשילד. שלושה בניינים חוברו לקומפלקס מרהיב אחד, שבמרכזו ספרייה בדמות ספריית בית המשפט העליון, וביניהם נמתחים גשרים פנימיים וחצר מרכזית שטופת שמש לרווחת העובדים.







משרד מכובד אחר, גורניצקי ושות', שמציין השנה 72 שנות פעילות, ממוקם במרכז השדרה. שדרת רוטשילד מעוררת שירה בעו"ד מוריאל מטלון, השותף המנהל במשרד, שגם נולד וגדל בה. "שדרת חיי", הוא קורא לה, "שעל עציה נתלים מעת לעת פסוקי שירה ובין שביליה פוסעים בני גיל הזהב כבני שיני החלב", הוא מתפייט. "מחלונות משרדנו נשקפים למזרח - הרי ירושלים, ולמערב - חלון לים התיכון. הבט מעלה ותישיר מבטך אל על לשמים".



מעבר להשראה מספקת לו השדרה, על דייריה, גם פרנסה ברוכה. כאשר מטלון מביט בקו אופקי ישר, ממש מעבר לכביש, הוא רואה מולו את המטה של בנק הפועלים. מטלון ושותפיו קופצים מדי פעם לביקור חטוף אצל הלקוחה החשובה שרי אריסון. יצחק תשובה, שלא אחת מתרוצץ בין הבנקים וחברות הביטוח בשדרה, גם הוא נכנס על הדרך להגיד שלום ליועציו המשפטיים בגורניצקי.



למעשה, גם את משרדיו בבית ציון בשדרה הוא חייב ללקוח. "חברת ציון, שבנתה את הבניין, היתה לקוח שלנו וטיפלנו בפרויקט הזה. המשרד הקודם, ברחוב אחד העם, היה קטן מדי עבורנו. בתחילת שנות ה-90 הם הציעו לנו לשכור משרדים ושמחנו לעבור לשדרה, על אף שהיא היתה אז עזובה ועציה קמלו".



משרדי גורניצקי והורוביץ שוכרים את משרדיהם בשדרה ואינם מחזיקים בנכסים בבעלותם. כל אחד מהמשרדים מעסיק לבדו כ-100 עורכי דין וכ-25 מתמחים. לצד המשרדים שבעי הימים נמצאים בשדרה גם משרדים צעירים וקטנים יותר, כמו רון גזית-רוטנברג.



ארוחות בפטרוזיליה, פגישות במקס ברנר



יחסי השכנות בין משרדי עורכי הדין יוצרים יוזמות עסקיות. בשנה שעברה ערקו רוב עורכי הדין במשרדם של גזית-רוטנברג ופתחו משרד עצמאי, לאחר שנודע להם כי גזית ורוטנברג ניהלו מאחורי גבם מו"מ מתקדם עם משרד גורניצקי בנוגע למיזוג המשרדים. המגעים למיזוג היו נוחים ופשוטים, לפחות מבחינה טכנית: גזית ורוטנברג רק היו צריכים לחצות את הכביש ממשרדם במגדל אלרוב שבמרכז השדרה לבית ציון, שם יושבים ראשי גורניצקי. ואולם יחסי השכנות לא הספיקו והמיזוג לא יצא לפועל.



בשדרה נמצאים בסך הכל כ-50 משרדי עורכי דין שונים המעסיקים מאות עורכי דין. בין המשרדים ניתן למנות, בין היתר, את מישל אוחיון ושות'; זיסמן, אהרוני, גייר ושות', שבראשו עומד שחקן העבר של מכבי תל אביב שמואל זיסמן; מיכאל שיין, תמיר ושות', שנוסד על ידי שר המשפטים לשעבר שמואל תמיר; אשר חלד ושות'; סטריקובסקי, גל, ברוך & וולף; ואבנר זינגר, קנטור אלחנני טל.



המסעדה המועדפת על עורכי הדין בשדרה היא פטרוזיליה הכשרה. בצהרי יום חמישי יושב בה עו"ד מישל אוחיון יחד עם שני עורכי דין ממשרדו בחולצת גולף ובמכנסי ג'ינס. "קצת הפסקה, שקט מכל הבלגן", הוא אומר. "וגם יש פה אוכל טעים". המקום עמוס, אך המרווח הגדול יחסית בין השולחנות מאפשר לקיים שיחה שקטה ללא חשש שישמעו אותך.



גם מטלון מעדיף את פטרוזיליה. "הכי פשוט ובריא, עם טעם ארץ-ישראלי" הוא אומר . ואולם הוא משתדל להימנע מלקיים פגישות במסעדות, "כי אני רוצה לשמור על הגזרה". במקרים שירצה לקיים פגישה מחוץ למשרד, מקס ברנר שמתחת לבניין הוא המקום המועדף עליו.



בצהרי היום גודשים את השדרה עורכי הדין הצעירים והמתמחים. לא קשה לזהותם. בדרך כלל הם הולכים בחבורות ונראים כמי שטרם גיבשו טעם אופנתי בבגדי הייצוג שנדרשים במשרדים. מכנסי הכותנה של הגברים לעתים צמודים, קצרים או ארוכים מדי. החולצה המכופתרת לא תמיד מגוהצת ומשתרבבת מהמכנסיים ברישול, והשעונים השחורים המאסיביים מהצבא עדיין מעטרים חלק מפרקי היד. תוך זמן קצר, יש להניח, הם יוחלפו בשעון אנלוגי מנצנץ.



המתמחים ה"עשירים" יאכלו בצהריים במוזס, בפטרוזיליה או באחת הסושיות. אלה שידם אינם משגת, יתפשרו על אוכל מהבית או ברכישת סנדוויץ' באחד הקיוסקים בשדרה, בארומה או בסנדוויץ' פקטורי שנמצאים לא רחוק. מתמחים אחרים מעדיפים להישאר קצת רעבים בצהריים ולהמתין לשעות הערב המאוחרות. אז, לפי הסדר שמקובל במרבית משרדי עורכי הדין, הם יכולים להזמין אוכל למשרד ממגוון מסעדות ולחייב את הלקוח בארוחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully