וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדים החדשים בשכונה

גיא גרימלנד

3.12.2010 / 10:13

בלי עניבות, בלי מכוניות ליסינג, רכובים על אופניים וחמושים במראה היפסטרי, כובשים הסטארט-אפיסטים את השדרה בשנתיים האחרונות: "הווייב כאן מדהים. לא דומה לשום מקום בעולם"



>> ההיפסטרים שרוכבים על אופניים בשדרות רוטשילד בשעות היום, הם לאו דווקא בלייני לילה שנקלעו לשדרה בטעות בשעה הלא נכונה. ייתכן מאוד שהם עובדים ברחוב. לצד הבנקאים ועורכי הדין המכובדים שעובדים בשדרות רוטשילד כבר שנים, הצטרפו בשנתיים האחרונות הסטארט-אפיסטים: הילדים החדשים בשיכון.



רוב החברות והמיזמים ששוכנים באזור נמצאים בשלבים ראשונים של דרכם, ומעסיקים עובדים מעטים, 30 לכל היותר. אין דרך לאמוד את מספר הסטארט-אפיסטים שבשדרה, משום שחלק מהיזמים שמגיעים לאזור שוכרים משרדים, אבל הם המיעוט: רוב היזמים נמצאים עוד בשלב טרום מימון על ידי משקיעים ועובדים מהבתים שבהם הם מתגוררים בשכירות או בבתי הקפה באזור.



הסטארט-אפים הממוקמים במתחם רוטשילד נעים מרחוב הארבעה בצפון, שבו שוכנת למשל חברת בוקסי, המפתחת תוכנה לצפייה בתכנים מהרשת בטלוויזיה, ועד נחלת בנימין שבדרום, שם נמצאת לייבוקס של ארז פילוסוף, שמפתחת פלטפורמה לשיתוף קובצי מדיה.







יש כאלה שממוקמים בשדרה עצמה, כמו חברת סולוטו (רוטשילד 65) שזכתה לחשיפה תקשורתית רבה, בין היתר בזכות השתתפות אחד ממייסדיה, ישי גרין, בסדרה "מחוברים". לדברי שותפו רועי אדלר, סמנכ"ל פיתוח מוצרים בחברה, "האווירה באזור הכי פורייה שיש, כיף לצאת החוצה ולספוג את האווירה האורבנית. יצא לי לעבוד ברעננה ובהרצליה ואנחנו גם נוסעים הרבה לניו יורק וסן פרנסיסקו - ואין עוד מקום כמו רוטשילד.



הצגנו סרטון וידיאו על החברה באירוע של בלוג הטכנולוגיה טק קראנץ'", מספר אדלר, "וכולם שאלו אותנו איפה האזור המדהים הזה. במקום אווירה של תעשיית היי-טק, אנחנו נמצאים באווירה של הרחוב התל אביבי. זה כמו ההבדל בין סטארט-אפים שנמצאים בפאלו אלטו וסאניווייל לאלה שנמצאים בלב סן פרנסיסקו".



סטארט-אפיסטים נוספים שעובדים בשדרה אומרים דברים דומים. אין כאן אווירה תעשייתית או מסחרית, אלא תחושה פחות מעונבת. את רבי הקומות עם הלובי המטופח של רמת החי"ל מחליפים בניינים ישנים או משומרים ונוטפי אישיות, את בתי קפה שנתפרו למידותיה של ארוחת הצהריים העסקית מחליפות מסעדות טרנדיות ששוקקות גם בלילה. אם לתמצת את כל זה לשפתם של הסטארט-אפיסטים, "יש כאן וייב אחר".



אין חניה, יש חומוס



אחת הבעיות הקשות של הסטארט-אפיסטים באזור היא החניה. תושבי העיר מגיעים בתחבורה ציבורית, ברגל, באופניים או במונית. "האזור מאוד נגיש למי שגר מחוץ לעיר", אומר גיל הירש, אחד היזמים של face.com, המפתחת טכנולוגיה לזיהוי פנים וממוקמת ברוטשילד 62. "אתה עולה ביציאה של לה-גרדיה ומגיע למשרד, אבל אין חניה וזאת בעיה חמורה. הסדרי החניה באזור די יקרים".



גם אדלר, שמגיע משהם לתל אביב כל בוקר, נתקל בבעיה. "יש מעט מאוד חניה במרתף הבניין שלנו, שנראה כמו אזור מלחמה. לצערי אין הרבה חניה אבל אין מה לעשות. מקבלים את החסרונות עם היתרונות", אומר אדלר, ומציין כי הוא החריג בחבורה, שכן עמיתיו תל אביבים שמגיעים לעבודה באופניים או ברגל.



המסעדות המשובחות של השדרה דווקא אינן מוקד משיכה לסטארט-אפיסטים. "המסעדות על השדרה יקרות, אז אנחנו לא אוכלים בהן", אומר אדלר. "אנחנו בעיקר אוהבים לשבת בקפה ג'ורג' שברחוב יהודה הלוי ובחומוסיות באזור. מקומות פשוטים. כשרוברט סקובל (בלוגר אמריקאי ידוע, ג.ג) הגיע אלינו לביקור, לקחנו אותו לחומוס נחמני". גם הירש מדווח על חיבה מיוחדת לקפה ג'ורג' ולמסעדות העממיות שבאלנבי.



שכר דירה שפוי באזור נדיר אף יותר מחניה. face.com, למשל, שוכרת משרד בכמה אלפי שקלים בחודש, במה שמכונה סאבלט (השכרת דירה לדייר משנה). "כשהגענו לרוטשילד המחירים היו סבירים מאוד", אומר הירש. אדלר אומר שההחלטה להישאר בשדרה באה על חשבון חלל גדול.



גם סולוטו מתנהלת בחיסכון, אף שגייסה מיליוני דולרים מקרנות הון סיכון. "אנחנו סטארט-אפ קמצן מאוד, על אף שאנחנו נמצאים בלב העיר. יש ארבעה מתכנתים בחדר. אנחנו יושבים אחד על השני. אנחנו 30 עובדים, ואם היינו שוכרים משרדים ברמת החי"ל או בהרצליה, סביר להניח שהיינו מתפרשים על שטח כפול".



למרות ההיסטוריה הקצרה בשדרה, רוטשילד כבר יודע אקזיט מהו: חברת לאבפיקסיז, ששכנה בעבר בשדרה, נמכרה באפריל לגוגל עבור כ-25 מיליון דולר. מאז עברו היזמים למשרדי גוגל בדרך מנחם בגין, הסמוכה לשדרה.



מלבד לאבפיקסיז היו חברות סטארט-אפ אחרות שמצאו את עצמן בשלבים הראשוניים שלהן באזור מתחם רוטשילד. חברת 5min, שנמכרה ל-aol ועברה לרמת החי"ל, החלה את דרכה באחד הרחובות הסמוכים לשדרת רוטשילד. "היינו ברחוב בן זכאי, קרוב מאוד לרוטשילד, בדירה שהוסבה למשרד. היה זול, האמת", נזכר רן הר-נבו, אחד היזמים בחברה.



חברת סמנטימנט החלה את דרכה באזור רוטשילד, וכיום משרדיה ממוקמים בשפיים. השדרה טובה בעיקר עבור חברות בתחילת דרכן. מי שמתבסס ומקבל מימון נוסף, בדרך כלל עובר לאזורי היי-טק מבוססים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully